Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Namnge bilder på iPad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-09-13 19:13

Finns det ngn. möjlighet att namnge bilderna i mina olika album på iPaden? Eller behöver jag använda en annan app för bildhantering för att kunna göra det?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 21:41

Klicka på Ändra uppe till höger, klicka på namnet du vill ändra.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-09-13 22:05

Hur då?

När jag står i albumvy så finns ju inte ändra-knappen synlig och bilderna har inga synliga namn. Om jag klickar på en bild och "öppnar" den så kommer ju ändra-knappen fram och trycker jag på den kan jag ju beskära bilden etc. men inte skriva in ngn. text, eller?

Samma här. Kan överhuvudtaget inte få fram något namn på någon bild alls.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 23:18

Missade att det var bilderna du ville ändra på, trodde det var albumens namn. Läste för snabbt

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-13 23:20

Jag kan ändra namnet på bilderna på iPad men då använder jag iPhoto för att redigera.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-09-13 23:52

Ok, då är man tvungen att använda sig av ngn app för bildhantering då - har ni som hanterar mkt bilder ngr tips på appar förutom iPhoto?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-14 12:46

Och vad är det för fel på iPhoto?

Här är det en som använder andra program för att redigera bilder på iPad.
Hur redigera bilder på iPad | Györffy Foto Tips

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-09-14 13:29

Jag vet inte om det är fel på iPhoto direkt, jag har aldrig använt det själv men jag läste recensionerna på Appstore och där verkade det som att kunderna inte var nöjda med funktioner för att hantera album etc.

1
Bevaka tråden