Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har fått en uppgift att försöka lösa. Telefonen är en iPhone 4 köpt i USA (AT&T) som nu skall vara upplåst. Ska ha fungerat med ett Halebop-kort i men när man försöker med ett Tele2-kort eller 3-kort så växlar det mellan "Söker" och "Ingen service". Telefonen är helt återställd till senaste mjukvaran och inte gjort nån återställning eller dylikt. Har testat 4 olika Tele2-kort så beror inte på dåligt SIM eller så.
Den ska vara upplåst genom AT&T, den hittar ju SIM-kortet och felmeddelar inget i stil med att man ska sätta i ett giltigt SIM-kort utan står bara och växlar mellan Söker/Ingen service konstant. Enligt personen som jag hjälper funkade det med ett Halebop-kort, dock har jag inget tillgängligt utan bara ett Tele2-kort och ett 3-kort och samma resultat för båda.
Den jag hjälper är amerikanska och jag har svårt att tro att hon skulle ljuga för mig om det utan hon ska ha varit i kontakt med AT&T för upplåsning. Tele2-kortet fungerade ju inte då heller, det har liksom aldrig fungerat med något annat kort än Halebop (vilket jag förvisso betvivlar eftersom två andra operatörer inte fungerar alls).
Får även upp "Congratulations, you're iPhone has been unlocked" när jag återställer den i iTunes.
Haha, det är tur att jag gillar att skruva iPhones. Som ett longshot tänkte jag att jag plockar isär den lite snabbt för att kolla kabeln till antennen. Och mycket riktigt så har den lossnat så nu fungerar telefonen! Märkligt dock för den sitter fastklickad och även under en sköld som håller den på plats.