Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme som nätverksadapter

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ComHems bredband med deras trådlösa modem. Hemmanätverket fungerar utan problem, trådlöst kan jag koppla upp en macbook, iMac, bärbar PC och några iPhone.

Det funkar bra, har inte haft krav på ens nätverksskrivare eller nätverkshårddisk.

Jag har nu en AP Extreme som blivit över och ett äldre PC med Win XP som står på övervåningen där nätverkskabeln inte når.

Jag skulle vilja koppla upp den på internet och tänkte då koppla AP Extreme med nätverkskabel till PCns nätverkskort och ansluta till trådlösa nätverket, men har inte lyckats än. Signal finns det här uppe, det är inte problemet, min bärbara PC ansluts även härifrån trådlöst.

Hur kan man konfigurera nätverket för att kunna använda PCn också kopplad till det trådlösa nätverket med Airport Extreme.

tack på förhand

Josef

• Medlem
  • International user
  • 2012-09-15 21:51

Vad har du provat och vad har du fått för resultat? Felmeddelanden?

Har du provat Apples instruktioner för Airport Express som wifi-klient? Ganska säker på att det är samma. Kortfattat: återställ enheten, ställ sen in den att gå med i ditt vanliga wifi nät, med rätt SSID och lösen, och koppla en ethernet-kabel till din gamla PC.

Googlade lite - finns indikationer på att du måste ha Apple-stationer i bägge ändar om du ska få ethernet ut att funka för dina planer. WDS är tydligen en lite för mjuk standard för interoperabilitet mellan tillverkare.

Kanske enklare att köpa en billig USB-Wifi-sticka till din gamla PC?

1
Bevaka tråden