Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort information från Cydia inför sälj av iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nu då iphone 5 släppts så är det ju dags att göra sig av med min iphone 4, problemet är att även om man gör en fullständig återställning av telefonen så finns ju all info från cydia fortfarande kopplad till mobilen.

dvs om jag skulle återställa telefonen och sedan sälja den och den nya ägaren sedan jailbreakar telefonen så får hen då tillgång till allt jag köpt på cydia och liknande.

jag har provat att återställa telefonen och sedan starta upp den och skapa en "ny" telefon och sedan jailbreakat och då kan jag ladda hem alla köp jag gjort från den mobilen helt gratis i cydia, och kan även hämta hem produktnycklar till program som jag köpt med mobilen och sådant..

så min fråga är, hur får jag bort all cydiainfo som är kopplat till mobilen så att en ny ägare inte får tillgång till allt detta?

Vilken information finns kvar från Cydia om du gör en återställning? Ingen.
Vissa appar i Cydia använder motsvarande UDID (SHSH) och då är det möjligt att det går att hämta saker gratis, det är kopplat till telefonen, ingenting du kan göra något åt.

uppenbarligen finns den ju det då det är kvar på min mobil.. eller jag kanske behöver skicka mobilen till dig för att du ska tro mig?

men ok, får väl helt enkelt leva med att någon okänd människa har tillgång till det.
eller så får jag kanske behålla mobilen och ha som backup ifall det skulle behövas någon gång.

Vid en återställning finns ingen data kvar.

Som jag skrev, din mobil har ett ID som används av Apple och Cydia för att identifiera den.

Detta kan du inte påverka.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-16 10:30

Fast för att återställa Cydia-köp måste du ju logga in med ett Facebook- eller Gmailkonto och det kommer väl inte den nya ägaren ha tillgång till direkt?

1
Bevaka tråden