Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Retail Mode

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö, Sweden, Sweden
  • 2012-09-18 20:39

Tjenare!

Detta med retail mode för iphone verkar det inte så himla mycket information om.
Vissa butiker har ju demo-lurar uppställda vilka är lite bantade med inställningsmöjligheter, demofilm och dyligt.
Men, finns det nån möjlighet att dra igång ett sånt läge på en befintlig iphone som inte är en förinställd demolur?

Har för mig att man kan starta iTunes med parametrar för att aktivera luren i speciella lägen. Är detta korrekt?
Är det isf nån som har koll?

Vore nice med lite snack om saken!

Ha det!

Alltså jag förstår inte frågan. De telefoner du ser i butikerna är helt genuina telefoner i dagsläget. Oftast har man ploppat i ett dummy-sim eller "inget alls". I övrigt är det en helt vanlig iphone.

• Medlem
  • Växjö, Sweden, Sweden
  • 2012-09-18 20:46

Nej nej, jag jobbar på Telia och har haft det här problemet i flera år och börjar bli trött på att folk sätter lösenkoder på LIVE-telefoner.
De iphones som är till för LIVE-ex är bantade, förutom vissa som är precis som du säger. En vanlig iphone. Du kan t.ex inte göra vissa funktioner på den som du kan i en "vanlig" iphone. Så som t.ex sätta en lösenkod, göra begränsningar osv..

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-18 21:07
Ursprungligen av Martin Hult:

Nej nej, jag jobbar på Telia och har haft det här problemet i flera år och börjar bli trött på att folk sätter lösenkoder på LIVE-telefoner.
De iphones som är till för LIVE-ex är bantade, förutom vissa som är precis som du säger. En vanlig iphone. Du kan t.ex inte göra vissa funktioner på den som du kan i en "vanlig" iphone. Så som t.ex sätta en lösenkod, göra begränsningar osv..

Det du talar om är profiler, inte några "bantade" exemplar. Jag rekommenderar dig att läsa på följande sidor :

https://www.apple.com/support/iphone/enterprise/
http://help.apple.com/iosdeployment-ipcu/

• Medlem
  • Växjö, Sweden, Sweden
  • 2012-09-18 21:09

Stort tack!!!

• Medlem
  • Växjö, Sweden, Sweden
  • 2012-09-18 22:24

Så .. nu sitter jag här med iPhone Configuration Utility och har precis gjort min egen lilla profil.
Men, detta med att göra en disable på att man ska kunna lägga en passlock.. finner det verkligen ingenstans bland alla inställningar. Nån koll?

Butikerna brukar ju få lurar med demo content i, de brukar ha en del begränsningar i sig. Räcker det inte med att lägga in det?

1
Bevaka tråden