Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför vägrar Siri ringa vissa kontakter/nummer?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder Siri flitigt när jag kör bil, men vissa nummer går jag bet på.
Vissa telefonfunktioner som vi har med Telenor går inte, 822 för att logga in/ur växeln funkar inte.
Kan inte ringa ungarnas dagis till exempel, trots att det är ett vanligt telefonnummer.
Är det någon som vet vilka kriterier det är som gör varför inte Siri ringer vissa nummer?
När det gäller korta nummer har jag provat lägga dem som en kontakt. T ex 822 ligger på en kontakt som heter Logon.
Vi har ju kortnummer internt, 1740, 1741 etc. Dessa går inte, vare sig numret är inlagt på en kontakt eller jag säger "Call 1741".
Meddelande jag får är "Sorry, I can't call XX".
Jag har provat att lägga in kontakternas nummer med/utan landsprefix, provat lägga namnet på ungarnas dagis i fältet Företag och i fältet Efternamn. Samma resultat.

• Medlem
  • 2012-09-20 08:52

Kanske uppfattas av Apple som omoraliska?

Nej, har provat att ändra kontaktens namn. Jag är något på spåren dock. Någon har skrivit att Siri förväntar sig minst 11 siffror i ett telefonnummer. Där jag bor är riktnumret 0413 och många nummer är bara 5-siffriga. Det blir bara 10 siffror med landsnumret. Nyare nummer har 6 siffror, men alla kommunens nummer är 62 xxx, som i exemplet med ungarnas dagis.
Om jag lägger in en kollega, typ Kalle Andersson, med kortnummer 1741 så går det inte. Om jag lägger in honom med nummer +46 46 xxx 1741 så går det, för då är det 11 siffror.

Någon föreslog att man skulle slänga på en eller flera nollor på slutet. Ska se om det funkar.

1
Bevaka tråden