Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverket hittar inte iPhone via USB längre

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltid använt min iPhone som surfmodem inkopplad via USB. Har gjort konfigureringen automatiskt och den väljer direkt den vägen när jag stoppar i sladden.
Nu plötsligt funkar det inte, i nätverksinställningar står att telefonen inte är ansluten. Dock fungerar det om jag kör via Airport istället. (Förutom att den kopplar ner ideligen.)

Jag har nu testat:
• Starta om (både tel och dator i olika ordning.)
• Bytt USB-sladd
• Återställt telefonen, installerat senaste operativsystem

Fortfarande får jag inte telefonen aktiverad via USB.
Tips, någon?

Vilken version av OS X kör du?

10.6.8

Konstiga är att det började med att det inte fungerade i den USB-port jag satt in sladden i, bytte oprt och gjorde omstart på datorn, då funkade det igen. Var så ett tag, och nu funkar det inte alls.

Allt annat funkar; iTunes visar telefonen och dess innehåll, jag kan synka osv.

• Medlem
  • Neverland
  • 2012-09-20 21:46

Min gamla 3Gs fick för sig att dumma sig sådär någon gång. Har för mig att omstart av telefonen löste problemet.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2012-10-23 17:17

Jag har samma problem!
Jag kör också 10.6.8 och har testat alla lösningar som du nämnt.
Har raderat den gamla nätverksinställningen på datorn (som skapades automatiskt första gången jag satte använde iPhonen som modem) men eftersom Nätverksinställningar nu hävdar att "telefonen inte är ansluten" så kan jag inte göra en ny konfigurering.

Är det möjligen nån slags begränsning som Apple gjort i den nya iPhone-programvaran eller är det en bugg av nått slag...?

MacAdam, har du uppdaterat iTunes nyligen? Till version 10.7? Kolla in denna tråden i så fall: http://www.99mac.se/mac-os-x/299170-os-x-hittar-iphone.html

• Medlem
  • Norrköping
  • 2012-10-24 00:20

Tack för tipset, Suddgummi, men jag kollade upp den filen och min version var också från juli 2009, antar att det är samma som du har.
Men det kanske kan hjälpa att installera om den ändå...?

Jag testade tråden ovan, http://www.99mac.se/mac-os-x/299170-...ar-iphone.html

Bytte ut filen mot en tidigare backad version, och nu fungerar USB-uppkopplingen igen.
Tusen tack!
/Kajsa

1
Bevaka tråden