Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Platstjänster "gråmarkerat", inte möjligt att ändra inställningar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan en längre tid har jag haft problem med att inte kunna ändra inställningarna för platstjänster då hela menyn är gråmarkerad och disabled. Hade en stilla förhoppning om att det skulle börja funka igen efter uppdatering till iOS6, men så var inte fallet.

Någon som har några idéer om hur man kan bära sig åt för att komma åt dessa inställningar?

Som det är nu, när jag går in via Inställningar - Integritetsskydd - Platstjänster (På) kommer jag till en meny som är helt "gråmarkerad" förutom "Hitta min iPhone" där jag har möjlighet att slå på/av. Om jag fortsätter att klicka mig ner i "Systemtjänster" är det samma gråmarkeringar även i hela den menyn.

På något sätt verkar tillgången till konfiguration av platstjänster vara disabled, men jag hittar fasiken inte var jag kan slå på den. Har inga begränsningar påslagna heller. Telefonen har aldrig varit jailbreakad...

MVH

/Jonas

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-21 09:25

Jag antar att du har testat med att slå av och sedan på platstjänster?
Starta om/Återställ telefonen med/utan backup.

Det enda jag inte provat är att återställa utan backup, riktigt så viktigt är det inte att få igång tjänsterna eftersom allt jag egentligen behöver är påslaget.

Tyvärr är även av/på disabled

Väcker liv i denna tråden ?

Har också råkat ut för detta fenomen nu på min iPhone SE 2020 iOS 13, och undrar då om någon har en lösning på detta utan att behöva återställa telefonen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-23 13:09
Ursprungligen av Laserturken:

Väcker liv i denna tråden ?

Har också råkat ut för detta fenomen nu på min iPhone SE 2020 iOS 13, och undrar då om någon har en lösning på detta utan att behöva återställa telefonen?

Kolla så du inte slagit på begränsningar (föräldrakontroll)

Inställningar > Skärmtid > Begränsa innehåll/integritet > Platstjänster > Tillåt inte ändringar.

Alternativt om det är en hanterad enhet från ett företag eller en institution.

Ursprungligen av IngoX:

Kolla så du inte slagit på begränsningar (föräldrakontroll)

Inställningar > Skärmtid > Begränsa innehåll/integritet > Platstjänster > Tillåt inte ändringar.

Alternativt om det är en hanterad enhet från ett företag eller en institution.

Tackar, det var skärmtid som var aktiverat så stängde av de, så nu är allt i sin ordning.

1
Bevaka tråden