Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pusha att brevet redan är läst?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som det är nu måste jag öppna Mail-appen i Ios för att bli av med indikatorn som säger att jag har olästa mail, trots att de redan är lästa i OSX. Gör jag något galet eller är det apple?

Hmm.. Det låter märkligt, vad kör du med för mailleverantör?

Jag kör med Google och har inte det problemet utan det fungerar som det ska.

Icloud.

Kan lägga till att fenomenet hängt med från ios 5 till 6.

Detta har jag haft på alla mina iPhones med alla versioner av iOS. Menar du att det inte ska vara så?

Jag frågar. Jag hoppas inte det i alla fall. Imessages fungerar ju som man önskar, så varför inte mail?

pmarriot & eskimo:

Menar ni att om ni läser mailet i OSX markeras det inte som läst på iPhonen?
Det är klart det ska märkas som läst om man har Push på i mailinställningarna på iPhonen.

Ursprungligen av theplague:

pmarriot & eskimo:

Menar ni att om ni läser mailet i OSX markeras det inte som läst på iPhonen?
Det är klart det ska märkas som läst om man har Push på i mailinställningarna på iPhonen.

Precis så ja.

• Medlem
  • 2012-09-23 00:46

Märkligt, kan det vara så att ni kör POP? Själv kör jag IMAP på både dator och telefon, och kollar jag mailet i datorn, så försvinner olästmarkeringen från min iPhone.

Ursprungligen av jhm:

Märkligt, kan det vara så att ni kör POP? Själv kör jag IMAP på både dator och telefon, och kollar jag mailet i datorn, så försvinner olästmarkeringen från min iPhone.

Ja, vi har hängt på ett tekniknördforum i 16 år sammantaget. Klart fan vi kör POP!

• Medlem
  • 2012-09-23 00:57

Konstigare saker än så har hänt, oavsett hur länge någon hängt på ett tekniknördforum. Det finns fortfarande de som idag kör POP, för att de har behovet, men det kan vara som du säger, att de flesta av oss här ser större vinst med IMAP.

Ursprungligen av eskimo:

Ja, vi har hängt på ett tekniknördforum i 16 år sammantaget. Klart fan vi kör POP!

Ursprungligen av jhm:

Kör IMAP och iCloud. Det var samma med Exchange när jag hade det. Måste öppna mailappen för att den röda pluppen ska försvinna.

Ursprungligen av eskimo:

Kör ni POP, då funkar det inte.
Ovan tyckte jag du skrev "iCloud" som svar på vilken mail. iCloud är väl inte POP?

Hur som helst, kör ni POP är det svaret på problemet.

Nej, jag kör inte POP utan Icloud IMAP.

Kan lägga till att om jag slänger mailet i OSX, så pushas detta till IOS och indikatorn försvinner. Det är bara vid läst mail som detta uteblir.

Otroligt märkligt. Det låter snarast som det är en inställning i Macen som är fel. Gå genom inställningarna där.

Ursprungligen av pmarriott:

Kör IMAP och iCloud. Det var samma med Exchange när jag hade det. Måste öppna mailappen för att den röda pluppen ska försvinna.

Hmm, när ni har _nya_ mail kommer de via Push och syns på ikonen även om ni inte går in i Mail?
Men det är bara när de ska markeras olästa inget händer automatiskt?

Hmm, när ni har _nya_ mail kommer de via Push och syns på ikonen även om ni inte går in i Mail?
Men det är bara när de ska markeras olästa inget händer automatiskt?

Ja, nya mail pushas ut som de ska. Specifikt iCloud måste jag gå in i för att mail som är lästa på datorn ska markeras som lästa på iPhone/iPad. Gmail och min Telia-IMAP tror jag samarbetar något litet bättre.

Sssåååååååå skumt
Kontrollera följande, är Push aktiverat på båda dessa ställen:

Inställningar->E-post, kontakter, kalendrar->Hämta nya data
samt
Inställningar->E-post, kontakter, kalendrar->Hämta nya data->Avancerat->iCloud

Det är det sista tips jag har.

Sssåååååååå skumt

samt

Check!

Sssåååååååå skumt

samt

Check.

Du hade redan så?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-23 21:27

Jag får heller det inte att fungera till 100% och jag funderar på om det kan bero på att jag har skapat ett alias?
För den adress som jag har i iCloud är inte en som jag tyckte var bra men hade inget annat val så jag skapade ett alias.
Nu när jag kolla i mail klienten på OSX ser jag två konton ett för iCloud och ett för mitt alias men bägge är IMAP.
Av någon konstigt anledning vill inställningen för mailen i iCloud fastna utan jag får bocka i den gång på gång.
Men det fungerar inte till 100% ändå

1
Bevaka tråden