Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Google Apps-mail-konto i iOS 6

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-09-24 18:21

Jag har två mailkonton kopplade till min iPhone 4S. En "vanlig" gmail samt ett google apps-mail-konto som är kopplat till min domän. Det har alltid fungerat klockrent men nu när jag uppade till iOS6 så fungerar inte apps-kontot.

"E-postservern "imap.gmail.com" svarar inte..." Om jag jämför med mina inställningar i datorn så ser jag att jag där har min apps-mail som ett pop-konto.

1. imap är ju bättre - men hur får jag det att funka?
2. Går det inte att ha google apps-konton som imap - hur ändrar man så det blir pop i min iphone? Hittar inga inställningar för det..

Hur jag hade det innan iOS6 vet jag inte.. Då bara fungerade det på en gång..

Jag har en bekant som fick problem men det löste sig efter en ominstallation av mejlkontot.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 19:59

IMAP ställer du in i inställningarna för din e-post i Apps. Aktivera IMAP.
I inställningarna för e-post på iphone skriver du smtp.gmail.com vid "Server för utgående e-post"

• Medlem
  • Växjö
  • 2012-09-24 21:23
Ursprungligen av Gnulia:

IMAP ställer du in i inställningarna för din e-post i Apps. Aktivera IMAP.
I inställningarna för e-post på iphone skriver du smtp.gmail.com vid "Server för utgående e-post"

Allt var rätt inställt. Testade dock BlackSmp:s bekants lösning och tog bort och la dit kontot igen - sen fungerade det!

1
Bevaka tråden