Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör jag min MBP till förstadator för synkning med iPhone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Hade tidigare en iMac som grafikkortet har pajjat på nu. Nu har jag fört över backupfilen från iMacen till min MBP via targetdisk.

Jag gjorde senaste synkningen med min iMac och iPhone 1 Juli så det är en hel del grejer som går förlorat om jag synkar om från den senaste backupfilen.

Det jag vill få med till min nybeställda iPhone 5 är alla appar och innehåll i apparna + kontakter och dylikt. Om jag väljer alternativet att synka program på MBP iTunes så säger den att alla program kommer gå förlorade som finns på iPhone enheten och ersättas med det som finns på MBP hårddisken.

hur tusan gör man?

Synka upp din nuvarande iPhone med iCloud. Musik etc kommer att först raderas från din iPhone, och sedan kommer den att synkas tillbaka från biblioteket på din nya dator. Apparna borde ha följt med till den nya datorn när du förde över från den gamla.

musiken bryr jag mig inte om. har inte så mkt mp3 filer som jag lyssnar på. lyssnar mest på radio och podcasts.

jag har inte riktigt förstått vad som synkas med iCloud. synkas alla appar och appinfo?

Ursprungligen av maikiboy:

musiken bryr jag mig inte om. har inte så mkt mp3 filer som jag lyssnar på. lyssnar mest på radio och podcasts.

jag har inte riktigt förstått vad som synkas med iCloud. synkas alla appar och appinfo?

Appar synkas med AppStore, data till appar säkerhetskopieras till iCloud (istället för iTunes).

ok! bra att veta. Det är alltså Dokument och data som ska vara påslaget i inställningarna för iCloud i min iPhone?

En annan grej jag tycker är skum är att när jag försöker göra en säkerhetsuppdateringen står det att mitt utrymme är fullt på iCloud kontot (försöka köpa mer utrymme men detta går inte). Men den har ändå gjort backup på grejer jag la in i kalendern igår. I inställningarna för iCloud står det att sista säkerhetsuppdateringen gjordes i jan. 2012.

Kan jag räkna med att iCloud har lagrat dokument och data automatiskt då också?

Har även lyckats med att föra över alla mina program på telefonen till iTunes på min MBP. Vågar jag synka om allt utan att förlora all min data i alla appar?

1
Bevaka tråden