Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ladda ner appar (måste skapa säkerhetsfrågor)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Efter att ha uppdaterat telefonen till iOS 6.0 så vill appstore att innan jag skall få ladda ner nästa app att jag skall svara på några säkerhetsfrågor samt uppdatera min mail med en avvikande mail ifall min skulle bli hackad. Problemet är det att när jag fyller i svaren så kommer det upp ett felmeddelande att jag svarade för långsamt och att jag måste göra om det hela (trots att jag gör det hela på mellan 30-40 sekunder vilket jag ser som en helt rimlig tid för det hela. Nu kan jag alltså inte ladda ner några appar innan jag gör detta. Har någon fått samma problem och vad var eran lösning?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-26 03:32

Jag hjälpte en vän med detta och han stod bredvid och talade om vilka frågor och svar han ville ha så det tog garanterat längre än 1min att göra detta.
På slutet valde vi aldrig någon alternativ mail för han har bara en så valet var enkelt men jag fick intrycket att vi ändå inte gjorde registreringen klart men han kan alla fall ladda ner appar.

Detta är åtminstone tredje tråden med samma fråga. Jag rekommenderar att köra,på ITunes, det fungerade för mig.

Jag antar att det kan ta en stund för servern att uppdateras med de nya säkerhetsinställningarna. Jag fick ett mail drygt ett dygn senare att informationen uppdaterats. Det är möjligt att kontot är otillgängligt fram till det att mailet skickas men jag antar att det enklaste sättet att få svar på den här frågan är att fråga Apple. Kolla på Apples supportforum, kan tänka mig att om det finns tre trådar här om saken så finns det 50 där...

Tack för hjälpen! Ursäkta att jag inte sökte bättre på svar innan.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-01-07 20:28

Det går inte längre undvika att svara på de där idiotiska säkerhetsfrågorna.

Varför, VARFÖR, får man inte själv formulera en fråga och svar? Precis som jag vet när jag flög först eller vad min första chef heter...

Ursprungligen av planB:

Det går inte längre undvika att svara på de där idiotiska säkerhetsfrågorna.

Varför, VARFÖR, får man inte själv formulera en fråga och svar? Precis som jag vet när jag flög först eller vad min första chef heter...

Yep, idiotiskt.

Men Apple menar väl att det är för ens eget bästa.

1
Bevaka tråden