Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone och Bildström (radera och lagra)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

En fråga om bildström...

Jag har raderat bilder i bildström på min iphone, men de finns fortfarande kvar när jag öppnar bildström på min mac?? Och sen kan jag inte radera dem för jag har iphoto 9.2 hur gör jag då för att få bort dem??

Sen undrar jag också hur jag laddar ner bilderna från bildström till min dator - jag trodde att det gick automatiskt men så är det alltså inte - tänker på det här med 30 dagar... Förstår inte riktigt hur det fungerar för jag har bilder sedan jag köpten iphonen i min bildström, men nu blev jag lite fundersam på om de kommer att försvinna sedan eller.

Skulle vara så glad om någon kunde förklara hur det fungerar egentligen!!

/Lena - Greta723

Ursprungligen av Greta723:

Hej,

En fråga om bildström...

Jag har raderat bilder i bildström på min iphone, men de finns fortfarande kvar när jag öppnar bildström på min mac?? Och sen kan jag inte radera dem för jag har iphoto 9.2 hur gör jag då för att få bort dem??

Sen undrar jag också hur jag laddar ner bilderna från bildström till min dator - jag trodde att det gick automatiskt men så är det alltså inte - tänker på det här med 30 dagar... Förstår inte riktigt hur det fungerar för jag har bilder sedan jag köpten iphonen i min bildström, men nu blev jag lite fundersam på om de kommer att försvinna sedan eller.

Skulle vara så glad om någon kunde förklara hur det fungerar egentligen!!

/Lena - Greta723

iPhoto ska skapa en händelse varje månad, typ "sept 2012 photo stream" där alla bilder som synkats till din dator via bildströmmen lagras. Detta ska ske per automatik.

Men, varför har du inte uppdaterat till 9.4?

För att jag inte vet vad jag ska göra.... När jag går in i programuppdatering får jag inte upp iphoto??

Men jag hittade i alla fall bilderna där de lagras i iphoto under bilder och händelser. Men några bilder är raderade där, på telefonen men kommer fortfarande upp om jag klickar på bildström under senaste.

Ursprungligen av Greta723:

För att jag inte vet vad jag ska göra.... När jag går in i programuppdatering får jag inte upp iphoto??

Men jag hittade i alla fall bilderna där de lagras i iphoto under bilder och händelser. Men några bilder är raderade där, på telefonen men kommer fortfarande upp om jag klickar på bildström under senaste.

I äldre versioner av iPhoto så raderas bara bilden lokalt. Så om du raderar på datorn blir den kvar på telefonen och om du raderar på telefonen blir den kvar på datorn. Vad händer om du väljer programuppdatering från Äpple-menyn eller om det fortfarande finns kvar i iPhotos menyer i 9.2?

Någon som har koll på manuell nerladdning av 9.4-uppdateringen?

1
Bevaka tråden