Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud och iOS6

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-26 23:06

Hej!

har idag försökt lära mig iCloud. Efter mycken googlande, så har jag bara 2 frågor kvar
1) hur kan jag synka g:a anteckningar (dvs gjorda förre iOS6) och iCloud?
2) som jag förstår sker en säkerhetskopiering varje gång "iDevice" är ansluten till wifi, laddas och låst hemkärn. Jag misslyckas med detta på både iPhone 4 och iPad 3. Hur lyckas jag med detta?

tack:-)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-27 00:17

1. I inställningarna för anteckningar väljer du iCloud som förvalt konto. Sen duplicerar du anteckningen du vill synca och ta bort originalet. Glöm inte att ha anteckningar aktiverat i inställningar för iCloud (kräver en @me.com mail).
2. Det sker inte i samma sekund som du låser den. Jag har en teori att den gör det först när enheten inte använts på ett x antal timmar. Ofta på natten.
Du kan "tvinga" igenom en kopia genom att gå in på inställningar - iCloud - lagring, säkerhetskopiering - längst ned hittar du "Säkerhetskopiera nu".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 01:31

Tack kladda för ditt svar!
det där med anteckningarna fungerar:) kanon

Jag visste att det går "tvinga" säkerhetskopieringen. Får väl prova inatt när jag laddat iPhone, för att se om jag lyckas "automatisera"
/Peter

I iTunes måste du kryssa i, under fliken Sammanfattning, den ruta där det står "Synkronisera denna iPhone/iPad via Wi-Fi".
Har du gjort det så borde synkroniseringen starta ganska snabbt då du kopplat in sladden i den (så är det för mig i alla fall, brukar bara ta någon sekund).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 12:14
Ursprungligen av billyjam:

I iTunes måste du kryssa i, under fliken Sammanfattning, den ruta där det står "Synkronisera denna iPhone/iPad via Wi-Fi".
Har du gjort det så borde synkroniseringen starta ganska snabbt då du kopplat in sladden i den (så är det för mig i alla fall, brukar bara ta någon sekund).

Men säkerhetskopieras luren också då verkligen? Jag har fått för mig att den bara syncar media (typ musik osv) men att man måste koppla in den för att den ska säkerhetskopieras.. Vet någon mer om detta?

Oavsett anser jag att man ska säkerhetskopiera till iCloud då man löper mindre risk att bli av med sin kopia (datorn kan ju t.ex. gå sönder) och man kan alltid återskapa, var man än i världen. Med eller utan datorn.

Ursprungligen av billyjam:

Det är skillnad på synk via WiFi till iTunes och att säkerhetskopiera via WiFi till iCloud. Jag tycker mig ha märkt att det tar några minuter efter att man kopplar in sladden innan säkerhetskopieringen till iCloud drar igång, men synk till iTunes drar oftast igång ganska omgående, förutsatt att det har gått en viss tid sen förra synkningen.

1
Bevaka tråden