Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den nya Podcastappen äter upp min datamängd!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Jag installerade iOS6 på min 4S i helgen och på två (!) dagar försvann all datamängd för oktober... Efter lite googlande insåg jag att det antagligen är den nya podcastappen som äter upp datamängden.(Jag lyssnar på podcast varje dag). Finns det någon mer med detta problem?
Vad jag göra åt det? Kan jag få tillbaka den gamla appen på något sätt? Hur kommer jag i kontakt med Apple? (Har letat på deras hemsida men hittar inget vettig)

Tack på förhand!

Nu använder jag sällan podcaster men vad har du för inställningar? Laddar den ner alla gamla podcastar? Eller sparade podcast?

Hejsan!
När jag började använda appen valde jag att ha en subscription på de som jag lyssnar mest på. (Laddar den ner alla gamla då? Jag antog att den laddade ner det kom ett nytt program)
Men efter att all datamängd försvann så tog jag bort alla subscriptions och på Settings/Podcasts har jag satt off på allt som går.

Efter jag hade gjort de inställningarna så lyssnade jag på en podcast som jag tror att jag laddad ner genom mitt WiFi och ser att min datamängd ökar markant (Har installerat Dataman). Lyssnar jag på tex musik genom music appen ökar inte datamängden alls.
Mitt problem kanske ligger i att jag inte förstår hur man laddar ner en podcast till telefonen?

Du kan ju gå in i Inställningar->Allmänt->Mobilnät och ange vilka appar som får lov att tanka ner data via 3G. Nu har jag inte Podcast-appen installerad, så av naturliga skäl finns den inte med i listan, men jag antar att den hamnar där om man har den. På det viset tar du bara ner podcastar via WiFi.

Klicka på en podcast -> Klicka på den igen (inte på ett avsnitt utan högst upp där bilden är).
Där hittar du alla inställningar för nerladdningar för respektive podcast

1
Bevaka tråden