Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes kan inte montera nätdisken på Airport längre

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror det här problemet kom med senaste iTunes och Mountain Lion. Tidigare var det så att om jag startade iTunes först så såg jag en varning bredvid första låten. När jag dubbelklickade låten så kunde iTunes montera disken och sen börja spela. Nu får jag bara ett felmeddelande att den inte hittar låten.

Jag har ett alias i musikmappen till iTunes Media mappen. Jag har även provat med att byta till en symlink. Men med en symlink så kan inte ens Finder montera disken. När jag använder ett alias så funkar det åtminstone i Finder.

Diskarna kan ju delas ut på tre sätt: konto, hårddisklösenord eller enhetslösenord. Jag har testat alla tre men såg ingen skillnad.

Det är inget större problem. Bara att lägga disken i docklisten och klicka upp den där, men det här irriterar ändå.

Tips?

Nu funkar det och t o m bättre än tidigare!

Jag raderade allt i nyckelringen som har med Airporten att göra, lagade skivbehörigheter, startade om datorn.

Nu monterar iTunes disken men direkt när programmet startar. Tidigare fick jag först dubbelklicka någon låt och den skulle sen snurra en stund innan den började spela.

1
Bevaka tråden