Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte hyra film med min nya Apple-TV

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-10-04 08:45

Hej!

Jag har precis införskaffat mig en apple-tv efter mycket velande.

Jag har dock ett problem:

Jag kan inte hyra filmer eller köpa musik på Apple-TV:n.

Det finns ingen meny som heter filmer. Byter jag till den amerikanska så kommer filmer och liknande upp. Har jag gjort något fel, eller är det helt enkelt något strul med svenska itunes-store just nu??

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-04 09:48

Vilken version/modell av ATV har du köpt? Har du kopplat en kredit/köpkort till ditt konto? Jag vet inte om Apple är intelligenta och inte presenterar hyr/köpmöjligheten om det saknas ett kort.

  • Medlem
  • 2012-10-04 10:02
Ursprungligen av frazze:

Vilken version/modell av ATV har du köpt? Har du kopplat en kredit/köpkort till ditt konto? Jag vet inte om Apple är intelligenta och inte presenterar hyr/köpmöjligheten om det saknas ett kort.

Hej!

Jag har köpt en ATV3, har ett kreditkort kopplat till mitt konto.

Om jag väljer något annat land, exempelvis USA, så kommer "movies" upp och man kan bläddra bland filmerna.

Är det så att man inte kan hyra filmer via Apple-TV:n i Sverige??? Kan jag ha fattat så fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-04 10:30

Du kan hyra film i Sverige med Apple-TV. I vilken butik du hyr, t ex svenska eller amerikanska, styrs helt och hållet av vilket Apple-ID du loggar in med och vilket land detta är knutet till.

I ditt fall låter det snarare som att du inte är inloggad med ditt Apple-ID på din ATV3 eftersom du inte ens har alternativet Filmer/Movies.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-04 10:38
Ursprungligen av zinned:

Du kan hyra film i Sverige med Apple-TV. I vilken butik du hyr, t ex svenska eller amerikanska, styrs helt och hållet av vilket Apple-ID du loggar in med och vilket land detta är knutet till.

I ditt fall låter det snarare som att du inte är inloggad med ditt Apple-ID på din ATV3 eftersom du inte ens har alternativet Filmer/Movies.

Stämmer inte, jag är inloggad men FILMER har försvunnit nyligen, jag såg dem för någon dag sedan. Det måste vara något med svenska butiken eftersom som sagt filmerna är borta men allt annat som är Apple-IDrelaterat finns kvar. I normala fall kan man hyra men eftersom ikonen för FILMER är borta så kan det vara svårt...;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-04 10:41

Just nu har jag inte tillgång till min Apple-TV men jag kan kolla senare ikväll. Jag hade iaf menyn igår.

Har du uppdaterat till absolut senaste versionen av OS? Har du startat om enheten genom att dra ur strömkabeln?

  • Medlem
  • 2012-10-04 10:50

Jag är inloggad på mitt svenska konto på Apple tv:n. Det konstiga är ju att om jag väljer USA, canada eller Australien i landsvalet i inställningar så kommer "movies" och "tv-shows" upp.

Jag vet att vi inte har tv-shows i Sverige, men filmer borde dyka upp??

Väljer jag Norge, Danmark, eller Sverige i "land" så finns inte "filmer/movies"...

Knepigt.

  • Medlem
  • 2012-10-04 10:52

Det kanske är så att affären helt enkelt ligger nere.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-04 11:01

Jag kan bekräfta att det är nåt lurt. Jag ser inte heller "Filmer" i menyn på min ATV3 med svenskt AppleID. Den fanns där senast jag kollade här om dagen.

Jag har installerat senaste uppdateringen och allt.

  • Medlem
  • 2012-10-04 11:10

Gött. Då är det iallafall inte "mig" det är fel på.

Tack för att du kollade Vassius

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-10-04 12:19

Filmer är borta hos mig också.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-04 13:13
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-10-04 13:57

Det händer mycket på film- och serie-sidan nu i Europa. Mäktiga aktörer som vill ta marknadsandelar på streamingtjänster.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-05 01:24

Filmer är nu tillbaka

1
Bevaka tråden