Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med delning av diskar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har åkt på ett problem som jag hoppas att någon skulle kunna hjälpa mig med.
Jag har 4 Mac datorer på kontor. Alla dessa är sammankopplad så att vi ska kunna komma åt alla delade mappar från alla datorer.
Men för några veckor sedan blev det knas.

Så här ligger det till Mac 1 kunde helt plötsligt inte komma åt filerna på Mac 2-4. Mac 2-4 kommer upp i Mac 1s delat fält men när man försöker att öppna en mapp står det bara att datorn inte hittar serven. Det går att dela bildskärm från Mac 1 till de andra Macarna men inte att öppna de delade mapparna.
Från Mac 2-4 kan jag utan komma åt Mac 1-4.

Tacksam för alla förslag om vad som kan åtgärda detta.

MVH/
Simon

Ursprungligen av [email protected]:

Hej
Jag har åkt på ett problem som jag hoppas att någon skulle kunna hjälpa mig med.
Jag har 4 Mac datorer på kontor. Alla dessa är sammankopplad så att vi ska kunna komma åt alla delade mappar från alla datorer.
Men för några veckor sedan blev det knas.

Så här ligger det till Mac 1 kunde helt plötsligt inte komma åt filerna på Mac 2-4. Mac 2-4 kommer upp i Mac 1s delat fält men när man försöker att öppna en mapp står det bara att datorn inte hittar serven. Det går att dela bildskärm från Mac 1 till de andra Macarna men inte att öppna de delade mapparna.
Från Mac 2-4 kan jag utan komma åt Mac 1-4.

Tacksam för alla förslag om vad som kan åtgärda detta.

MVH/
Simon

Kan inte hjälpa dig, men de som kan behöver veta vilka versioner av OS X de olika maskinerna kör och hur ert nätverk ser ut.

Tack pmarriott, det glömde jag visst att skriva.

Tre av macarna kör OS 10.7 och en 10.8, jag har även min MacBook med 10.8 på nätverk lite titt som tätt och det funkar utmärkt.
Det är ett gigabit nätverk som utgår från en Airport och går igenom en switch.
Brandväggen är avstängd på alla datorer.
Och som sagt det är bara Mac 1 (en MacPro) som har detta problemet, de andra 2 iMac och 1 MacMini har det inte.

/Simon

Och vilket OS körs på Mac Pro'n?

Os 10.7

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-04 22:09

Kan maskinerna pinga varandra, åt båda håll? Kan du i ett Finderfönster se alla maskinerna i vänsterspalten? Vad händer när du försöker öppna mapparna, vad får du för felmeddelande?
Startat om Airporten, switchen och maskinerna?

1
Bevaka tråden