Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musiken från iTunes synkas fel på iPhone 5

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bytte från en 32 GB iPhone 4 till en 64 GB iPhone 5 igår. Vilket innebar att jag feick en hel del mer plats för exempelvis min musik. Dock har det uppstått ett problem som jag inte haft tidigare med fyran. När iPhonen synkats klart och jag går in i Music så ligger både artister och låtar (säkert andra saker också, album, genrer) fel. Det skapas flera "kategorier" för exempelvis bokstaven D. Först kommer en bunt artister på D, sedan E, sedan D igen, sedan, F. Sedan kanske D igen. Mycket märkligt. Se bild nedan. Min förklaring är väl inte fantastisk. Jag har startat om mobilen och även synkat på nytt (ej restorat) men inget av det hjälper. Någon som känner till problemet? Oerhört störande faktiskt.

Min flickvän har även haft detta problem stundtals på sin iPhone 4. FYI.

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-05 09:00

Om man tar dessa under "E" som exempel, kontrollera i ditt iTunes-bibliotek så att de har samma information som de sorteras efter. Kontrollera att artistnamnet står på rätt ställe i alla album.

Fast det kan ju inte vara det som är felet. Mitt iTunes bibliotek har fungerat utmärkt under 2 år med min iPhone 4 och flera år tillbaka innan dess då jag hade flera olika iPodar.

Att det nu helt plötsligt bara blir fel måste bero på något annat?

Alla taggar är som de ska om det är det du menar.

Kör på en Restore nu som Apples support rekommenderade. Hoppas det löser problemet.

1
Bevaka tråden