Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Information om när forumet "spammas" av artikeltrådar

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-05 09:10

Vad händer på 99mac.se nu på morgonen? Jag ser forumet översvämmas av tråddubletter från Joacim Melin.

Vårt eminenta publiceringssystem löpte amok. Det är ordnat nu, och vi ser minst sagt fram emot att få byta CMS så snart det bara går. Vi beklagar olägenheten.

Mvh,

Jocke

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-18 08:22

Och igen...

Ursprungligen av zinned:

Och igen...

Ja, vi blev medvetna om detta, igen. Återigen att systemet löpte amok. Blir bättre med nya forumet.

  • Medlem
  • 2012-10-18 09:04

Konst genom symetri.
Snyggt. Tack.

Så var det dags igen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-23 15:41

Varför görs inget åt detta? Skärpning.

Ursprungligen av zinned:

Varför görs inget åt detta? Skärpning.

Som vi sagt tidigare vid ett flertal tillfällen: det är en bugg i det nuvarande systemet som vi inte kan fixa. Det nya systemet som sjösätts i nästa version av 99mac kommer inte att ha det här problemet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-16 08:34

Hur ser roadmap'en ut för lanseringen av kommande version?

Vi har ju återigen samma spam-fel :

Ursprungligen av zinned:

Hur ser roadmap'en ut för lanseringen av kommande version?

Vi har ju återigen samma spam-fel :

[ATTACH="CONFIG"]36493[/ATTACH]

När den är klar. Vilket är snart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-16 08:59
Ursprungligen av Joacim Melin:

När den är klar. Vilket är snart.

Vilket utmärkt svar. Konkret och precist.

Jag tolkar detta som att ni har absolut ingen aning och att ni inte heller har något roadmap för implementationen.

Ursprungligen av zinned:

Vilket utmärkt svar. Konkret och precist.

Jag tolkar detta som att ni har absolut ingen aning och att ni inte heller har något roadmap för implementationen.

Vi kommer att lansera när det är klart. Det är det besked vi kan ge idag och vi vill hellre att det ska bli bra än att stressa fram något som skapar nya problem. Att byta plattform för en sajt som 99mac är inte gjort i en handvändning.

Vi har sedan tidigare visat skärmbilder från en betaversion av den kommande versionen av 99mac som du kan se här: http://www.99mac.se/feedback/298441-forhandstitt-element-pa-nya-99mac.html

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-11-16 09:05

Edin har tidigare skrivit att det är tänkt att ske i november. Två veckor kvar, gott om tid.

http://www.99mac.se/feedback/298425-varfor-visas-antal-inlagg-2.html#post2109271

Ursprungligen av Mija:

Edin har tidigare skrivit att det är tänkt att ske i november. Två veckor kvar, gott om tid.

http://www.99mac.se/feedback/298425-varfor-visas-antal-inlagg-2.html#post2109271

Det kommer inte att ske under november, så mycket kan vi säga. Det är ett komplicerat jobb att inte bara byta plattform utan också att utveckla den själva och därför får det ta den tid det tar för att det ska bli rätt när vi lanserar den nya versionen.

Senast redigerat 2012-11-16 10:54
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-16 10:55
Citat:

Det kommer inte att ske under november, så mycket kan vi säga. Det är ett komplicerat jobb att inte bara byta plattform utan också att utveckla en den själva och därför får det ta den tid det tar för att det ska bli rätt när vi lanserar den nya versionen.

Kul att höra, i mitt tycke får ni hellre vänta med släpp till det är bra än att stressa fram nåt halvdant.
Kanske dela med er av hur arbetet går till, lite behind the scenes?

Ursprungligen av reboot81:

Kul att höra, i mitt tycke får ni hellre vänta med släpp till det är bra än att stressa fram nåt halvdant.
Kanske dela med er av hur arbetet går till, lite behind the scenes?

Vi har börjat betatesta det nya systemet på allvar och väntar på att de sista designbitarna kommer på plats. Vi räknar med att komma igång i skarp drift i början på Januari.

Så var det dags igen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-26 11:15

Ja, återigen...det har dessutom hållit på i minst en kvart nu.

Ursprungligen av zinned:

Ja, återigen...det har dessutom hållit på i minst en kvart nu.

Nej, 1 timme ungefär.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-26 11:27
Ursprungligen av keptang:

Nej, 1 timme ungefär.

Ännu värre alltså...bedrövligt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-26 12:26

Är det verkligen så hemskt att ni måste älta det varje gång? De ansvariga är medvetna om problemet och har sagt att det löser sig med den nya siten. Nåt annat svar kommer ni troligtvis inte att få den här gången heller.

Ursprungligen av Vassius:

Är det verkligen så hemskt att ni måste älta det varje gång?...

Om du tycker att en tråd är meningslös så är du väldigt välkommen att låta bli att skriva i den.

Om någon vill diskutera något, låt dem göra det, även om du tycker att just det ämnet är ointressant.

Om man skulle skriva sådana kommentarer som din, i alla trådar man tycker är oviktiga eller ointressanta, så skulle det nog vara ett heltidsjobb...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-26 12:36

Jag tycker iaf det är väsentligt att på detta enkla sätt dokumentera hur ofta man stöter på det. I annan tråd har jag också påpekat ett annat fel, ett som möjligtvis har samma orsak, och det är enligt mig också viktigt.

  • Medlem
  • 2012-12-01 13:17

Bra!

---

Det är väl inte sällan man får kritik för att man noterar när allt går fel, det är negativt, men sedan när man undrar varför inget görs åt det, så får man frågan om det är så farligt, och om man har exempel på det...

Ursprungligen av alix:

Bra!

---

Det är väl inte sällan man får kritik för att man noterar när allt går fel, det är negativt, men sedan när man undrar varför inget görs åt det, så får man frågan om det är så farligt, och om man har exempel på det...

Vi har vid upprepade tillfällen informerat om varför detta händer och att vi inte kommer att lägga ner tid och resurser på att försöka lösa ett problem när vi byter system inom några veckor. Inget förändrar detta faktum, oavsett hur mycket det klagas på att problemet med många trådar som ibland skapas vid artikelpublicering inträffar. Det är trist att problemet finns och att det inträffar, det tycker inte minst vi som arbetar med detta hela dagarna, men vi siktar framåt mot ett stabilare system och en snyggare sajt och vi hoppas att många andra gör det med oss.

  • Medlem
  • 2012-12-02 12:15
Ursprungligen av Joacim Melin:

Vi har vid upprepade tillfällen informerat om varför detta händer och att vi inte kommer att lägga ner tid och resurser på att försöka lösa ett problem när vi byter system inom några veckor. Inget förändrar detta faktum, oavsett hur mycket det klagas på att problemet med många trådar som ibland skapas vid artikelpublicering inträffar. Det är trist att problemet finns och att det inträffar, det tycker inte minst vi som arbetar med detta hela dagarna, men vi siktar framåt mot ett stabilare system och en snyggare sajt och vi hoppas att många andra gör det med oss.

Min reflektion avsåg inte specifikt denna fråga, därav att jag delade av med tre streck. Jag pekar rent allmänt på andra inlägg som påminner om att man inte ska vara negativ och hänga upp sig på småsaker, samtidigt som just sådant ska nedtecknas noga för att kritik ska anses vara trovärdig den dagen den aktualiseras av olika orsaker. "Har du exempel på det?" är en fråga jag ofta fått i arbetslivet av chefer som helst vill slippa ta tag i problem. Men jag kanske har haft otur och är ensam med dessa paradoxala erfarenheter. Strunt samma, detta blir nog bra i slutändan. Man ska tänka positivt.:-)

Tråden handlar om artikeltrådar som "spammas" av systemet, inget annat.
Vill ni diskutera något annat kring 99mac, starta en ny tråd.

Inlägg i denna tråd som gäller ämnet uppskattas så vi kan åtgärda det så fort som möjligt.

Därmed tog jag bort några inlägg som inte har med tråden att göra.

Mvh

Senast redigerat 2012-12-09 01:08

Dags igen. Just nu dubbletter av Laila Bagge-artikeln.

Tycker det skulle vara intressant att veta vad det är som orsakar felet. Ni bygger ju på ett nytt forum, kan det vara så att något ni gör kring detta får det befintliga att "löpa amok" ? Eftersom det återkommer cirka två gånger i månaden, baserat på rapporteringarna i den här tråden, känns det mer som en störning som framkallas av något som utvecklarna håller på med än en regelrätt "bugg i systemet" framförallt också e-som detta inte sågs så ofta innan nuvarande ansvariga tog över forumet

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Tycker det skulle vara intressant att veta vad det är som orsakar felet. Ni bygger ju på ett nytt forum, kan det vara så att något ni gör kring detta får det befintliga att "löpa amok" ? Eftersom det återkommer cirka två gånger i månaden, baserat på rapporteringarna i den här tråden, känns det mer som en störning som framkallas av något som utvecklarna håller på med än en regelrätt "bugg i systemet" framförallt också e-som detta inte sågs så ofta innan nuvarande ansvariga tog över forumet

Utvecklingen av det nya forumet sker oberoende av det befintliga forumet.

Bevaka tråden