Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 + Bluetooth + Bilstereo = Misslyckande!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.

För någon vecka sedan så kom iOS 6 och jag uppdaterade med glädje och förväntan. Allt verkade frid och fröjd trots allt snack om kartor och passport...

Jag gick då ut i bilen glad och förväntansfull för att pröva kartorna på min AppRadio enhet från Pioneer. Det funkade fint men till min förvåning gjorde inte bluetooth streamingen det längre. I och med uppdateringen så kan jag inte längre byta låt, starta uppspelningen eller se information om artist/album/låt från min Appradio enhet längre...

Vad hände?
Stödjer inte iOS 6 bluetooth streaming längre?

Ej uppdaterade enheter fungerar fortfarande klockrent. Likaså när jag streamar från min mac direkt till enheten via bluetooth... Har Apple låst funktionen med flit? En bekant har samma problem fast med sin bose enhet, där går det endast ut ljud nu, det går ej att styra telefonen på något sätt.

Måste jag nedgradera eller finns det en lösning?

Tacksam för era svar!

Senast redigerat 2012-10-06 12:17
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-06 13:22

Nej ensam e jag inte, men jag funderar på om det finns en lösning. Det börjar bli lite frustrerande

iPhone 4S med IOS 6 funkar bra med blåtandsströmning och Volvo modell -12. Om du behöver blåtand så är det nog enklast att nedgradera tills problemet är löst.

Senast redigerat 2012-10-07 18:08
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-07 18:30

iPhone 4 + iOS 6 + Volvo modell -11 någon som vet? Vågar inte själv uppgradera endast pga detta...

Ursprungligen av Kajan:

iPhone 4 + iOS 6 + Volvo modell -11 någon som vet? Vågar inte själv uppgradera endast pga detta...

Har du kikat på jagrullar.se?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-07 19:19
Ursprungligen av pepparkaka:

Har du kikat på jagrullar.se?

Inne o kollar nu, verkar som dem också diskuterar det. Får se om där kommer några svar.

Sitter och läser på bland annat Alpine som iallafall tagit åt sig och jobbat på att fixa en uppdatering.... Hoppas pioneer kan lösa detta med.

Jag funderar på om det finns en uppdatering direkt från parrot jag kan använda... Vad tror ni?

Jag har betydligt kortare räckvidd på mina Bluetoothheadset efter uppdatering av iphone4 till 6.1. Har fått flytta telefonen till en ficka närmare headsetten.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-16 15:51

Inga problem i en Mercedes i alla fall.

1
Bevaka tråden