Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP Late 2011 med 16 GB 10600 fungerar fin fint!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var in idag till Grafit och de slängde in 16 GB PC3 10600 MHz i min MBP late 2011 och den fungerar finfint.
Då dessa minnen är avsedda för nyare modeller, men de vet att det fungerar med vissa så var vi lite osäkra där.

1300:- inkl moms slutade det hela på och det är inget jag gråter blod över!

Ursprungligen av g0tr00t:

[ATTACH="CONFIG"]35504[/ATTACH]

Var in idag till Grafit och de slängde in 16 GB PC3 10600 MHz i min MBP late 2011 och den fungerar finfint.
Då dessa minnen är avsedda för nyare modeller, men de vet att det fungerar med vissa så var vi lite osäkra där.

1300:- inkl moms slutade det hela på och det är inget jag gråter blod över!

Det har väl aldrig varit några konstigheter att slänga ram-minne med högre klockfrenvens det är ju bara att dom inte kan utnyttja den snabbare frekvensen.

PC10600 är dessutom 1333MHz dvs. samma klockfrekvens som original. Du menar nog PC12800 / 1600MHz.

Ursprungligen av grenhall:

Det har väl aldrig varit några konstigheter att slänga ram-minne med högre klockfrenvens det är ju bara att dom inte kan utnyttja den snabbare frekvensen.

PC10600 är dessutom 1333MHz dvs. samma klockfrekvens som original. Du menar nog PC12800 / 1600MHz.

Självklart menar jag det senare minnet, men vi var lite osäkra att den skulle utnyttja nya eller gå ner till 1333 som tidigare.

Ursprungligen av g0tr00t:

Självklart menar jag det senare minnet, men vi var lite osäkra att den skulle utnyttja nya eller gå ner till 1333 som tidigare.

Jag förstod det.

Men hur vet du att den utnyttjar 1600MHz? Tror inte logikkorten klarar av att ta ut 1600MHz rent tekniskt. Även om operativsystemet känner igen att det är högre hastighet.

1
Bevaka tråden