Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup av iPhone inkomplett

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag försöker flytta över innehållet i min gamla trotjänare iPhone 3GS till min nya femma. Men stöter på problem med säkerhetskopian. iTunes backar bara upp ca 2 gig av totalt 8 gigs data på enheten. Så när jag ställer in min nya iPhone 5 efter säkerhetskopian så saknas många av mina appar. Har ni nån idé om vad det här kan bero på? iTunes säger inte att något gått fel vid säkerhetskopierandet.

Alla apparna ligger ju intei säkerhetskopian, de måste vara nedladdade till datorn du använder dig av. Säkerhetskopian håller koll på vilka av apparna som ska läggas in samt inställningarna för dem.

Ursprungligen av theplague:

Alla apparna ligger ju intei säkerhetskopian, de måste vara nedladdade till datorn du använder dig av. Säkerhetskopian håller koll på vilka av apparna som ska läggas in samt inställningarna för dem.

Backupen innehålller inte musik och apparna, bara app-data. Ej heller exempelvis kartor om du har en navigations-app installerat. Sådant synkas över via iTunes.

Ursprungligen av pmarriott:

Backupen innehålller inte musik och apparna, bara app-data. Ej heller exempelvis kartor om du har en navigations-app installerat. Sådant synkas över via iTunes.

Antar att du menar att det där är ett tillägg till mitt inlägg, inte ett svar, korrigering eller liknande?

Ursprungligen av theplague:

Antar att du menar att det där är ett tillägg till mitt inlägg, inte ett svar, korrigering eller liknande?

Exactemento!

För att få över alla appar kan jag tillägga att du kan högerklicka på enheten i iTunes eller välja från iTunes menyn "Transfer purchases from ...din enhet..." Vet inte vad dom översatt det till på svenska. Men typ "Överför köp från ...din enhet...".

När du gjort det kan du synka apparna och få in all data från dom.

När jag kollar programmen i mitt iTunes ser jag att de programmen som inte kunde hittas inte heller går att "visa i Finder" (när jag högerklickar på dom). Men de borde väl ha förts över från min gamla telefon när jag precis överförde inköp?

Ursprungligen av nils2000:

När jag kollar programmen i mitt iTunes ser jag att de programmen som inte kunde hittas inte heller går att "visa i Finder" (när jag högerklickar på dom). Men de borde väl ha förts över från min gamla telefon när jag precis överförde inköp?

Det blev inget fel med överföringen?

Tack alla för tipsen! Då är jag lite klokare. Jag har nu överfört inköp från min gamla iPhone. Men när jag försöker synka min nya lyckas iTunes inte installera dem. Felmeddelandet säger att apparna "inte kunde hittas". Hmm?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-09 09:46

Det tycker jag också. Men det är väl bara att ladda ner dem igen.

Inget fel i överföringen. Funderar på om det kan ha blivit nåt fel nån gång när jag flyttat mitt iTunes-bibliotek till en extern hårddisk för att frigöra utrymme på macens hårddisk...

Ursprungligen av nils2000:

Inget fel i överföringen. Funderar på om det kan ha blivit nåt fel nån gång när jag flyttat mitt iTunes-bibliotek till en extern hårddisk för att frigöra utrymme på macens hårddisk...

Har du haft den externa inkopplad under överföringen men inte nu?

1
Bevaka tråden