Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får man inte lov att kommentera nyheterna?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har bara varit medlem i en dag här och har tyvärr redan märkt att man tydligen INTE får lov att diskutera i nyhetstrådarna.

http://www.99mac.se/artiklar/3138-skola-i-vallentuna-satsar-pa-ipad.html

Efter mitt senaste inlägg kl:1950 så gjorde pmarriott ett inlägg löst citerat efter minne att "jag har 2 barn och inte skulle våga låta 2åringen leka med en Android platta."

Jag skriver löst citerat: "Kan du utveckla varför du inte skulle våga din två-åring använda en Android platta?"
Resultatet av detta är att båda inläggen raderas.
Man får alltså inte lov att ställa frågor, eller att be om konkreta svar på 99mac om det handlar om Androidprodukter?

Hur ska innehållet i en nyhet kunna diskuteras om saker raderas utan anledning?
Eftersom det handlade om skolor och barn så är ämnet direkt ontopic och inte det minsta stötande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-12 00:59
Ursprungligen av KarlAndersson:

Jag har bara varit medlem i en dag här och har tyvärr redan märkt att man tydligen INTE får lov att diskutera i nyhetstrådarna.

http://www.99mac.se/artiklar/3138-skola-i-vallentuna-satsar-pa-ipad.html

Efter mitt senaste inlägg kl:1950 så gjorde pmarriott ett inlägg löst citerat efter minne att "jag har 2 barn och inte skulle våga låta 2åringen leka med en Android platta."

Jag skriver löst citerat: "Kan du utveckla varför du inte skulle våga din två-åring använda en Android platta?"
Resultatet av detta är att båda inläggen raderas.
Man får alltså inte lov att ställa frågor, eller att be om konkreta svar på 99mac om det handlar om Androidprodukter?

Hur ska innehållet i en nyhet kunna diskuteras om saker raderas utan anledning?
Eftersom det handlade om skolor och barn så är ämnet direkt ontopic och inte det minsta stötande.

Märkligt, jag kan se både dina och pmarriotts inlägg. Inget tycks vara raderat. Kanske var du lite för snabb på avtryckaren här? Diskussionen ni för är dessutom intressant (så länge den inte blir den sedvanliga pajkastningen mellan två plattformar...). Som sagt: inget tycks vara raderat.

Ursprungligen av PJW:

Märkligt, jag kan se både dina och pmarriotts inlägg. Inget tycks vara raderat. Kanske var du lite för snabb på avtryckaren här? Diskussionen ni för är dessutom intressant (så länge den inte blir den sedvanliga pajkastningen mellan två plattformar...). Som sagt: inget tycks vara raderat.

Jag satt här och gapade åt ditt svar då jag och sambon satt och diskuterade ämnet och då jag skulle visa henne mina kommentarer så fanns de inte.

Efter att jag läst ditt svar så kollar jag igen och i en av flikarna så finns alla kommentarer, medans i andra fliken så fattas det två oavsett om man uppdaterar eller ej.

Så ja, jag antar att jag möjligtvis gick lite hastigt framåt, ber om ursäkt för det.

Det verkar vara någon form av bugg i Firefox, oavsett om jag raderar historik, kakor och så vidare så varje gång jag går in på den nyheten så fattas det 2 kommentarer och längst nere står det "Sidan laddades 23:36 "

Dock så är en av kommentarerna skrivna 22:27 så det borde väl synas ändå.
Som sagt, konstig bugg... ber om ursäkt.

Redigering:

Otroligt konstigt detta....
Om jag loggar ut från sidan och besöker artikeln så finns det 8 kommentarer.
Om jag loggar in, så finns 6 kommentarer oavsett webbläsare.

Så fort jag är inloggad så är de två sista kommentarerna osynliga i Firefox, Opera och Chrome.
Jag provade ändra tidszon, som var felaktigt inställd, men ingen skillnad.

Redigering:

Då det gnager mig så kunde jag inte låta bli att fortsätta testa...
Jag provade samma sak på mobilen, inloggad så är kommentarerna dolda...?

Senast redigerat 2012-10-12 02:03
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-12 07:11

@KarlAndersson
Jag skulle gissa på att det är din cache som strular, alltså en cache som ligger på din eller operatörens router/server eller liknande. Om du då använder mobilen mot nätverket så kan det bli samma fel på mobilen.

Ursprungligen av stile:

@KarlAndersson
Jag skulle gissa på att det är din cache som strular, alltså en cache som ligger på din eller operatörens router/server eller liknande. Om du då använder mobilen mot nätverket så kan det bli samma fel på mobilen.

Nej, jag körde specifikt över 3G för att undvika just operatörsspecifika problem så problemet måste ligga någonstans här, vilket är jätteudda det med..

Hej Karl,

Vi raderar inga inlägg i forumet utan att ha en anledning till att göra det. Däremot så är det så att vi inte alltid öppet kommunicerar varför vi gör en radering. Vill man som berörd medlem ha mer information om varför ett inlägg har raderats så tar man upp det med forumledningen och inte i enskilda trådar - varken i feedback eller någon annanstans i forumet.

I detta fall så tror jag dock att det rör sig om en bugg, sparad cache eller något annat som jag inte kan hjälpa dig med. Detta eftersom jag faktiskt kan se de inlägg du syftar till, och de har ingen status som raderade i vårt system.

/ Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 20:15

Det finns en bugg i systemet som gör att exempelvis nyhetskommentarer inte presenteras i nyheter direkt för alla, men de syns via forumet. Det kommer att lösas till nästa version av 99mac, ledsen för besväret!

Ursprungligen av Edin:

Det finns en bugg i systemet som gör att exempelvis nyhetskommentarer inte presenteras i nyheter direkt för alla, men de syns via forumet. Det kommer att lösas till nästa version av 99mac, ledsen för besväret!

Om man kommenterat en nyhet så hamnar den bland mina bevakningar ibland...o ibland inte

@Cogito: Tack för rapporten. Det kommer fixas med uppgraderingen.

1
Bevaka tråden