Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

50 Spelklassiker släpps för OS X

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-19 09:13

Syndicate och SimCity 2000! Mums!
Nostalgitripp delux!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-19 10:18
Ursprungligen av AndyK:

Syndicate och SimCity 2000! Mums!
Nostalgitripp delux!

Gjorde precis samma inköp som du nu på förmiddagen. Jag vet vad jag ska göra i helgen.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-19 11:47
Ursprungligen av joakimo:

Gjorde precis samma inköp som du nu på förmiddagen. Jag vet vad jag ska göra i helgen.

Jag har ännu inte beställt något. Vad kostar spelen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-19 11:59
Ursprungligen av AndyK:

Jag har ännu inte beställt något. Vad kostar spelen?

Sim city – ca 20:–, Syndicate – ca 40:–. Inte så mycket att bråka om.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-10-19 12:24
Ursprungligen av joakimo:

Sim city – ca 20:–, Syndicate – ca 40:–. Inte så mycket att bråka om.

GOG är tokigt bra på det. Vanligen kostar spelen $5.99 eller $9.99. De har även haft några andra saker, bl.a DRM-fritt Witcher 2 vid dess release osv. Kan rekommendera dem

Edit: Och allt som ofta så har de 50% off på vissa titlar / utgivare

En rad spel ingick gratis när man reggade ett konto. Beneath a steel sky var ett av dem.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-10-19 20:37
Ursprungligen av Joacim Melin:

En rad spel ingick gratis när man reggade ett konto. Beneath a steel sky var ett av dem.

Japp. För ett par år sedan så "gav" Revolution BaSS till de som utvecklar ScummVm, Eller snarare de tillät att man kunde ladda ner det från scummvm.org. Därav får man det även via gog.com

Syndicate på Amigan är ett av historiens bästa spel. Nu återstår bara att de portar alla Cinemaware-spelen också så är mitt liv en aning mer komplett.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-10-19 09:25

Beneath a SteelSky, ett bland tidernas bästa äventyrsspel i mitt tycke

Ooh, trevlig överraskning så här på morgonkvisten!

Hittade inte Heart of Darkness, darnit!

Oj! Ja, det där låter ju som om det skulle bli några köp. Är de exakt som de gamla eller uppiffade (som Monkey Island - riktigt bra nyutgåva).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-19 14:30
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Oj! Ja, det där låter ju som om det skulle bli några köp. Är de exakt som de gamla eller uppiffade (som Monkey Island - riktigt bra nyutgåva).

Det är de gamla originalspelen.

Ursprungligen av joakimo:

Det är de gamla originalspelen.

I en del fall är det lite synd. Många menyer och symboler var fula och yxiga redan när spelen var nya (ofta för att de designats för vedervärdiga 320x280 och Macen hade 640x480). Som Syndicate-menyn som syntes överst här.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-19 14:55
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

I en del fall är det lite synd. Många menyer och symboler var fula och yxiga redan när spelen var nya (ofta för att de designats för vedervärdiga 320x280 och Macen hade 640x480). Som Syndicate-menyn som syntes överst här.

Jag tror inte att något av spelen från GOG finns i moderna remakes.

Men för att ingen skall missförstå så tycker jag i alla fall att det är roligt att dessa spel kommer tillbaka. Syndicate och Populous är frestande för mig, till att börja med.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-27 18:36

GOG har även lagt till titlar från Interplay till OS X.

News - GOG.com adds Interplay games for Mac OS X - GOG.com

1
Bevaka tråden