Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som vill beställa nya iMac

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag håller med zinned och el gringo här. Seriöst Apple, vad sysslar ni med? 13.000kr för en SSD? Jag är SJUKT besviken. En Fusion-drive kan aldrig mäta sig med en högpresterande SSD.

Trettontusen? *pffffffffffft*

Man kanske skulle plocka med sig en iMac från nästa USA-resa? Den är nästan 7.000kr billigare där än motsvarande i Sverige.

Senast redigerat 2012-12-01 12:56

Spännande å se vad OWC tar fram, skulle kunna vara så att de framtar en ssd i chipstorlek som går att sätta in tillsammans med en större sata / FD. Om äpplet vore lite smartare så bör de inte lansera en produkt som skapar huvudbry..

Brutit ut 9 inlägg och samlat dessa i en ny tråd för de som har beställt nya iMac: http://www.99mac.se/imac-mac-mini-mac-pro/300509-traden-oss-har-bestallt-nya-imac-november-december-2012-a.html.

Brutit ut 15 inlägg och samlat dessa i en ny tråd för er som vill fortsätta diskutera Fusion Drive och SSD: http://www.99mac.se/lagringsenheter/300511-fusion-drive-vs-ssd-flyttat-fran-annan-trad.html.

Fortsätt gärna de diskussionerna i respektive tråd.

/ Mod

Senast redigerat 2012-12-01 19:10
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-01 20:50

Är det inte lite underligt att 21"aren med lägre klockfrekvens får högre score:

Mac Benchmarks - Geekbench Browser

?

Ursprungligen av el gringo:

Är det inte lite underligt att 21"aren med lägre klockfrekvens får högre score:

Mac Benchmarks - Geekbench Browser

?

3770 (65W TDP) och 3770s (77W TDP) har samma turbospeed (3.9GHz).
Enda skillnaden är att 3770s är strömsnålare när den inte gör något.

Under ett benchmark så maxas CPUn, alltså går båda på 3.9GHz i testet.

ok - det visste jag inte. tack för info!

Ursprungligen av keptang:

3770 (65W TDP) och 3770s (77W TDP) har samma turbospeed (3.9GHz).
Enda skillnaden är att 3770s är strömsnålare när den inte gör något.

Under ett benchmark så maxas CPUn, alltså går båda på 3.9GHz i testet.

Är i funderingarna ang. iMac 27"

Kommer få byta min MPB 17" 16GB RAM early 2011 med optibay SSD 120GB
MOT
en MPB 15" 4GB RAM 2009-2010 (?) med standard eller lite bättre + en iMac ny.

Kommer primärt kolla film samt spela spel på iMac. t.ex. Diablo som fungerat bra på MPB 17".

Vad för konfig. skulle du/ni valt?
RAM köps i efterhand.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-27 16:19
Ursprungligen av wilhelmsson:

Är i funderingarna ang. iMac 27"

Kommer få byta min MPB 17" 16GB RAM early 2011 med optibay SSD 120GB
MOT
en MPB 15" 4GB RAM 2009-2010 (?) med standard eller lite bättre + en iMac ny.

Kommer primärt kolla film samt spela spel på iMac. t.ex. Diablo som fungerat bra på MPB 17".

Vad för konfig. skulle du/ni valt?
RAM köps i efterhand.

Hade jag varit dig så hade jag valt den bästa CPU'n, bästa grafikkortet samt 1 TB Fusion Drive.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-12-31 12:49

Jag är jävligt sugen på att köpa en Imac 27" med Fusion Drive på 3 TB och sen uppgradera ram minnet till 16GB...

Hörni, jag sitter idag med en 27-tums iMac från sent 2009 och tycker att det är dags att byta. Jag har 8 GB internt och tycker att den med de senaste systemen har blivit rätt seg. I min egen lilla firma jobbar jag främst med InDesign och Pages men också en del med Photoshop och Illustrator. Vilken av de nya 27-tums iMacarna är lämplig för mig? Jag funderar på en 3 GB Fusiondrive och att fylla på med mer internminne själv. Hur stor är skillnaden för mig med 2,9 och 3,2 GHz i5-processor. Hur mycket skillnad gör grafikkorten 660 M med 512 MB och 675 MX med 1 GB? Är det någon idé att satsa på en i7-processor? Som ni förstår är jag tacksam för tips.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-21 16:38

Så där ja!

Man satt på jobbet och fjällan ringde.

- Vet du vad? UPS var här precis och lämnade något paket, någon större låda.
- Jaså? Kanon!

Man kommer hem på lunchen bara för att packa upp och kontrollera lite snabbt. Underbar syn

Bry er inte om rummet, där är jag i full gång med att göra i ordning med att måla om väggen, fixa nya ljuskällor, ny stol, dra kablar etc.

Hoppas lillpojken hemma tillåter pappa att leka en bra stund ikväll

Bevaka tråden