Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Tänker köpa en ny macmini. Fattar som att det är en ny typ av minne. Finns det kompatibla att köpa som som vanligt blir billigare än att köpa med tex 8 GB direkt?
I Kingstons minneskonfigurator är det "KTA-MB1600/8G " som gäller för "Apple Mac mini (DDR3) Core i5/i7(Late 2012)" om man vill ha 8 GB moduler. 2 sådana krävs för att få 16 GB.
Jag tänkte kolla Corsairs Memory Configurator, men den är inte uppdaterad med 2102:orna. Dessutom är Apple-produkterna listade under "laptop". Även iMac & Mini. Klåpare.
Det funkar säkert, men jag ser ingen mening med att snåla på det sättet. För bara en hundring extra får du 2x8 GB från RAM Memory Upgrade: Dell, Mac, Apple, HP, Compaq. USB drives, SSD at Crucial.com/uk inkl. frakt. Om du är ute efter att spara pengar får du 2x4 GB för hälften av det priset. Att köra 2 + 8 ger marginellt mer minne än 2 x 4, men som tidigare nämnt kommer minnesprestandan att bli lite sämre.
Jag körde Corsair-minnen i min gamla MBP 13 utan problem och nu även i min Mac Mini så man kan nog ha tur och otur oavsett vilka minnen man kör på.
Vad gäller att behålla ett 2 Gb minne och installera ett 8 Gb minne (som tillsammans ger 10 Gb) så är det ingen som Apple själv rekommenderar. Enligt följande sida får man bäst prestanda genom att installera två identiska minnen.
Ska skaffa mer minne till min Mac mini 2.3GHz i7 (senaste modellen. Har läst lite i olika forum om vilka minnen som funkar bäst. Är det Crucial som gäller? Corsair har jag läst att det ska vara skit. Men hur är det med Kingstons?
Det blev inga Crucial-minnen för min del, de lyckades inte ta betalt.
Jag köpte Kingston istället och nöjde mig med en 8GB-krets (butiken hade just då bara 1 i lager).
Får väl se om det nån gång görs en "page out". 10 GB räcker en stund.
Kollade på crucial minnen igår från deras hemsida. Dem ska ha 71 pikadoller för 2x8 gigs till mac mini (late 2012) Det är ju under 500:-. Det låter för bra för att vara sant.