Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte aktivera 'samtal väntar' hos Tele2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kallhäll, Stockholms Län, Sweden, Sweden
  • 2012-10-26 23:44

Jag har försökt att få ett svar på mitt problem men jag lyckas verkligen inte få ett grepp om det så jag tänkte se här om någon kan lösa mitt problem.

Jag och min sambo köpte varsin iPhone 4 med en månads mellanrum. Vi har samma abonnemang, Tele2 maxi surf. Den enda skillnaden var att jag sen tidigare betalade 10 kr i månaden för tjänsten "samtal väntar" och det gjorde inte min sambo. Däremot upptäckte vi att min sambo kunde aktivera och använda samma tjänst fast utan att betala för det, så då ringde jag och frågade vad det berodde på och tjejen jag pratade med sa att i vissa telefoner ingick den tjänsten, så då sa jag upp tjänsten på mitt abbonnemang. Och nu mitt dilemma, jag kan inte aktivera "samtal väntar" för jag får upp ett felmeddelande då. När jag ringer Tele2 påstår de att det är konstigt att min sambo kan aktivera det gratis och att det enda sätt för mig att få tjänsten är genom att betala för det.

Är det någon som förstår varför jag inte kan aktivera tjänsten, men min sambo kan det när vi har samma telefon, med samma abbonnemang?

Vad är det för felmeddelande du får upp när du försöker aktivera det?

Jag tror att detta är ett fel som ligger hos Tele2 och inte i din iPhone. Och då är det bara operatören som kan lösa det genom att antingen ge dig tjänsten kostnadsfritt eller att du betalar för att ha möjlighet att aktivera.

Det har blivit någon glitch på din sambos abbonnemang som gör att det fungerar utan att denne har tjänsten aktiverad och betalar för det.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-27 10:35
Ursprungligen av Nutz:

Är det någon som förstår varför jag inte kan aktivera tjänsten,

För du inte har den tjänsten i dit abonnemang. Ring till Tele2 så kan dom aktivera det till dig.

Ursprungligen av Nutz:

men min sambo kan det när vi har samma telefon, med samma abbonnemang?
Det är väll bara att tacka och ta emot?
Gräver ni i det lär dom ju börja ta betalt för det eller ta bort det.

Senast redigerat 2012-10-27 13:03
1
Bevaka tråden