Misstänker att jag sabbat min OSX-installation... Prövade och installera Windows 8 tidigare idag genom Boot Camp (Mountain Lion 10.8). Proceduren var som följande:
- Skapade en volym för Win genom BCA, installerade Win 7 samt drivrutiner. Allt fungerade perfekt och jag kunde ta mig mellan Win och OSX utan problem
- Påbörjade Win 8 uppgraderingen. Laddade ner och började installera. Halvvägs genom får jag veta att jag inte har tillräckligt med diskutrymme (tydligen tar switchen extremt mycket plats tillfälligt, tänk på det om ni också ska göra en liknande installation). Väljer att avsluta.
- Försöker gå tillbaka till OSX för att ta bort volymen och börja om. Möts av en kort laddningssekvens och sedan grå skärm. Jag ser och kan använda muspekaren men ingenting finns där.
Ser dock filerna (och kan hämta dem) i Windows så det känns mer som att något med själva startupen av OSX är fel.
Recovery volume syns tillsammans med OSX och Windows ikonerna som val vid bootup, är det default med nya Macarna nu när det inte finns någon optisk disk?
Har försökt och be om hjälp från Apple Discussions men jag får ett "unknown error" när jag loggar in där, underbart...
Uppdatering: Problemet verkar nu löst, jag startade upp i Safe Mode och kunde därifrån ta bort Windows-partitionen. Gjorde en restart och nu funkar det. Osäker på om det kan dyka upp igen dock.