Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har säkert tagits upp för men just idag är jag lat. Från vissa personer får jag ena stunden iMessage från hans nummer, nästa kan det vara från hans mailadress. Samma sak när jag skickar till honom säger han. Men andra personer fungerar det klockrent med att skicka och ta emot på bara telefonnumret. Hur ställer man in detta? Det är ju inställt att ta emot på två adresser, och de kan jag ju inte ta bort (telefonnumret och mailadressen) så hur går jag tillväga och vad beror detta på?
Har du iOS6 och uppdateringen till ML som kom samtidigt? Då löstes det problemet. Annars blir det så när någon skickar meddelanden till dig från olika enheter. I och med iOS6 är det löst så att alla enheter får samtliga meddelanden.
Har du iOS6 och uppdateringen till ML som kom samtidigt? Då löstes det problemet. Annars blir det så när någon skickar meddelanden till dig från olika enheter. I och med iOS6 är det löst så att alla enheter får samtliga meddelanden.
Kör inte iOS6 nej. Av vissa kontakter fungerar det klockrent, då får jag meddelandet på alla enheter (Macbooken med ML, iPaden och iPhonen) men vissa envisas det med att komma från olika adresser. I det här fallet sitter min kompis med en iPhone 5 (alltså iOS6) och skickar till mig men det blandas från hans nummer och mailadress. Blir lite lätt rörigt när man ska svara. Han är lika irriterad över det faktumet, ena stunden kommer svaret från mitt nummer och andra stunden från min mailadress.
Antar att du menar Inställningar > Meddelanden > Ta emot på? Där är det två adresser (telefonnumret och mailadressen) angivet och jag kan inte ta bort någon av dom, bara lägga till.
Antar att du menar Inställningar > Meddelanden > Ta emot på? Där är det två adresser (telefonnumret och mailadressen) angivet och jag kan inte ta bort någon av dom, bara lägga till.