Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam delete i Mail

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, varför tar Mail så evinnerligt lång tid på sig att kasta ett brev som man vill ta bort? det kan ta mer än en minut och då är datorn låst.

/Mats ödman

  • Oregistrerad
  • 2003-09-23 00:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Ödman
Hej, varför tar Mail så evinnerligt lång tid på sig att kasta ett brev som man vill ta bort? det kan ta mer än en minut och då är datorn låst.

/Mats ödman

Prövat med att 'Bygga om brevlåda' i menyn 'Brevlåda'?

Det verkar fungera. Visserligen tuggar Mail på med tömningen, men nu går det i alla fall att göra andra saker under tiden.

Tack för hjälpen!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-23 10:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Hansen
Prövat med att 'Bygga om brevlåda' i menyn 'Brevlåda'?

va e det för en lite "pellejox" som står mä en skylt mä mitt ip??

lite koolt...

Ola, tyvärr blev glädjen kortvarig. Ett antal mail senare är det lika hopplöst att kasta ett mail som tidigare, d.v.s. det tar lång tid för datorn (ibland mer än en minut) att ta bort brevet om det finns bilder i det. Under tiden kan man inte göra något. Synnerligen enerverande.

Hörde av någon som kör betaversionen av Phanter att Mail är ruskigt mycket snabbare där. Får väl hoppas på det, annars blir det Eudora igen.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 09:22

Prova att köra lite periodic
(internlänk -3:e ex.v.)

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 09:55

Ruskigt vad snabb Mail blev när jag tetstade att bygga om brevlådan... men vad gör det kommandot egentligen?

finns det nån gräns eller rekomendation för hur mycket mail man kan ha i programmet?

Mitt brukar sega ihop efter ett tag men jag skall pröva att bygga om brevlåda nästa gång. I entourage sparade jag alla mail i ett par år men den segade inte ihop. Men eftersom jag inte gillar programmet i övrigt vill jag hellre köra mail utan att behöva kasta gammal e-post.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-10 11:28

Jag har beställt Panther, bland annat för att jag upplevde gamla Jaguar-Mail som alldeles för segt vid mycket epost.

Orkade dock inte vänta på att det skeppas utan har fått möjlighet att testa nya Panther sedan igår och allt snurrar på riktigt bra nu - inklusive Mail. Det är ingen som helst väntetid mellan "radera mail" till mailet är borta!

Det är ett intryck som jag nu har av hela systemet - även snigel-office har fått sig en rejäl upphottning.

Bara hastigheten i Panther är värt en uppgradering, flera gånger om! (för att inte tala om PDF-preview)

1
Bevaka tråden