Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra utseende?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-22 12:21

Hej.

Jag har nyligen hoppat från OS9 till OSX
och jag känner mig väldigt obekväm med hela X grejjen...jag har hört rykten om att det skulle kunna gå att ändra utseendet så att det liknar OS9? är det bara rykten eller stämmer det?

• Oregistrerad
  • 2003-09-22 12:26

Det finns så kallade "themes" till OSX som ändrar utseendet. Kolla på denna sida för mer info om detta: http://www.resexcellence.com/themes/

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-22 12:28

Det går, mest till utseendet men ändå.

Kolla här:
http://homepage.mac.com/max_08/themes/classicplatinum.htm

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-22 14:10

tackar tackar, det är inte exakt som nian men det är mkt bättre, jag har dock inte lyckats byta ikonerna...nån som vet?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-09-22 14:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Elias
Hej.

Jag har nyligen hoppat från OS9 till OSX
och jag känner mig väldigt obekväm med hela X grejjen...jag har hört rykten om att det skulle kunna gå att ändra utseendet så att det liknar OS9? är det bara rykten eller stämmer det?

Jag tyckte det nya systemet att navigera till filer var det som störde mest. Inte utseendet. Om det är så med dig också, så finns det minst ett par ganska bra program som gör att OSX beter sig mer som OS9:
pathfinder och fruitmenu

D

• Medlem
  • Mölndal
  • 2003-09-24 01:48

Lite mer länkar:

Max Themes
macmotivia
Duality
Swizcore Studio

Såg en liten varning hos Max Themes:
Just a small note about the Mac OS X 10.2.8 upgrade. To be safe, revert to Aqua before installing the update. When it is installed and you have restarted you can safely apply your theme again. All themes that worked with 10.2.6 work with 10.2.8.

1
Bevaka tråden