Jag har en Macbook pro inköpt juni 2010. Allt funkar utmärkt utom följande:
Datorn vill inte ladda ordentligt samtidigt som man använder den. När jag sätter i laddaren så lyser det grönt, den laddar en stund men så fort man börjar använda datorn så slutar den ladda. Det enda som funkar att göra då är att dra ur laddaren, sätta iden igen och låta den stå och ladda medans den står orörd.
Jag har dock märkt att den går att använda med laddaren i om datorn redan har hunnit bli fulladdad eller nästan fulladdad.
Det går också bra sätta den på laddning och sätta igång en film i TV:n via datorn och ladda den samtidigt, OM man släcker ner ljuset helt på skärmen och tangentbordet. Det verkar med andra ord som att den går att använda lite grann men när det är flera energikrävande saker igång så vill den inte mer och slutar därför ladda.
Den har varit på detta sätt länge nu, började ett halvår efter inköp. Har inte orkat ta tag i det då jag tyckt att det funkade bra ändå, dvs vi laddar datorn fullt, använder den med eller utan laddare och ser till så att den sätts på laddning när den är urladdad igen. Men när den dog medan jag kollade på en film i datorn idag så fick jag nog.
Någon som varit med om liknande? Någon som har något tips på vad man kan testa?
PS. jag testade precis att resetta SMC och det funkade inte.
Tacksam för svar?