Hej,
Jag skulle vilja ha Mac OS X 10.8 installerat på ett USB-minne tillsammans med lite diskverktyg för att ha i beredskap när boot hårddiskar krånglar. Jag vill alltså kunna kicka igång en Mac OS X session direkt från USB-minnet.
Är det bara att sätta in USB-minnet som man vill ha det installerat på samt USB-minnet med 10.8 installationen och sedan välja det lediga USB-minnet som destination? Är det så enkelt eller är det något jag måste tänka på?
Sedan undrar jag hur mycket plats en clean installation 10.8 tar? Ska ju få plats med lite diskverktyg också och funderar på hur stort USB-minne jag behöver.
Fungerar USB-minnet sedan i vilken mac dator som helst eller är det anpassat för vilken dator man installerar det på? Kommer använda det på Mac Pro (2007) samt Macbook Pro (varierande årsmodeller, alla unibody).
Jag har letat och letat och det känns som detta borde vara behandlat många gånger tidigare men hittar bara artiklar på hur man installerar FRÅN ett USB-inne (á la Liondiscmaker). Känner mig lite smått dum som inte hittar det men måste söka på fel nyckelord.
Stort tack på förhand!