Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPad 4 lite snabbare och lite smartare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-06 15:32

Trevlig artikel!

Lite mini-korrektur:

Citat:

(...) bakåtvända kameran (vilket Apple kallar iSight-kameran) fortfarande har en (...) (fortfarande har en -> har fortfarande en)

(...) och levererar tolv volt jämfört med tio volt från laddaren (...) (volt->watt)

Bra artikel men vilka operatörer har stöd för de högre hastighetheterna ni skriver om?
Sedan borde följande särskrivningar rättas till:
den samma > densamma
tills vidare > tillsvidare

Ursprungligen av danielnord:

Bra artikel men vilka operatörer har stöd för de högre hastighetheterna ni skriver om?
Sedan borde följande särskrivningar rättas till:
den samma > densamma
tills vidare > tillsvidare

Tre och Telenor. Vi testade detta när vi testade iPhone 5 tidigare i höstas: http://www.99mac.se/artiklar/3119-iphone-5-framtiden-ar-utom-rackhall.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-07 00:01

Hmmm, om man skall märka ord skall man vara säker på sin sak annars blir det lite löjligt ...
(SAOL godkänner särskrivning av tills vidare)
Bra artikel, tycker jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-15 20:38

Då var man en iPad ägare också. Blev en 4 med WiFi / 16GB lagring

Nöjd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-16 10:16
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Nöjd?

Måste låta det "sjunka in" lite tror jag…

Bakgrunden att jag köpte paddan var att jag insåg hur mycket jag använde iPhonen till vardags (hemma) för saker som är helt vansinniga att göra på en sådan liten skärm. Strömmade en BluRay-kopia av Sagan om Ringen till iPad:en igår och, ursäkta svenskan, men jävlar vilken skärm. Lika så IMDB's app är helt magisk. Problemet nu är att kvalitén på tjänster i och med Retina-skärmen bli ännu mer varierade. På sikt blir det ett mindre problem men initalt är det aningen frustrerande.

Hoppas den kommer till mycket användning! Den känns aningen "tjock och bulkig" spontant. En mini hade varit ett bättre format för min del OM den haft retina skärm (och därmed samma spec:ar som en stor iPad).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-16 10:26

En sak jag verkligen saknar är "pop-up" bokstäverna på tangentbordet som man får i iPhone. Det är en sjukt trevlig indikation på vad man skriver. Går det att ställa in på något vis?

Vidare märks det på sina ställen att iOS verkligen är utvecklat för en 3-4" skärm i grund och botten. Vissa saker känns för "stort" på Paddan.

1
Bevaka tråden