Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.9 dyker upp i loggfiler

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-06 23:54

Katt, har det nåt med sandlåda att göra?

Ja, nu får det banne mig vara dags för OS X Kitten!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-07 09:45

Kanske blir det OS X Lynx?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-07 09:57

Ja, Tim Cook deklarerade ju vid något event vill jag minnas att OSX skulle hålla tempo som iOS ungefär. Var det rentav vid WWDC senast?
Och det låter ju väldigt trevligt tycker jag. I synnerhet nu när Ive kommer att kunna påverka UI:et.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-11-07 13:29
Ursprungligen av rk:

Ja, Tim Cook deklarerade ju vid något event vill jag minnas att OSX skulle hålla tempo som iOS ungefär. Var det rentav vid WWDC senast?
Och det låter ju väldigt trevligt tycker jag. I synnerhet nu när Ive kommer att kunna påverka UI:et.

Som jag uppfattat det så kommer Ive endast att jobba på iOS UI då det var Scott Forstalls uppgift. Det enda som Ive design kommer slinka in på är väll då dom apps som OS'en "delar" som kalender, notes m.m

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-07 16:10
Ursprungligen av Fourty:

Som jag uppfattat det så kommer Ive endast att jobba på iOS UI då det var Scott Forstalls uppgift. Det enda som Ive design kommer slinka in på är väll då dom apps som OS'en "delar" som kalender, notes m.m

"Jony Ive will provide leadership and direction for Human Interface (HI) across the company in addition to his longtime role as the leader of Industrial Design. Jony has an incredible design aesthetic and has been the driving force behind the look and feel of our products for more than a decade. The face of many of our products is our software and the extension of Jony’s skills into this area will widen the gap between Apple and our competition."

Cook i ett internt meddelande. Jag tolkar det som att han (Ive) även kommer att ha inflytande över hur OSX kommer att se ut.

(Fanns lite överallt på nätet när nyheten slog ner, jag klippte det här från Allt om Mac: )
Om Scott Forstalls avgång och iOS framtid - Allt om Mac

Ursprungligen av Fourty:

...kommer Ive endast att jobba på iOS UI...

Nej, det är ett övergripande design-ansvar över alla produktlinjerna.

Läs här t.ex.:
Apple's Reorganization Goes Deeper Than Just Who's In Charge - Mac Rumors

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-07 15:01

OSX Kitten - Now with a new and improved Litter box! A completely new way to remove files!

  • Medlem
  • 2012-11-07 19:18

Han kommer att leda den grupp som sysslar med det.
Det är inte som förr när Jobs gjorde precis allt på det där företaget.

1
Bevaka tråden