Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Personal hotspot fungerar inte, efter OSX-uppdatering

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Häromdagen uppdaterade jag min 3GS till iOS 6.0.1
Personal hotspot fungerade fortfarande.
Idag fick jag till min MBP (10.6.8) meddelande om att ny systemprogramvara fanns klar att installera.
Jag drog igång det och därefter slutade Personal hotspot fungera.

Jag har startat om telefonen flera gånger, resettat den med på/av + home, startat om datorn, växlat till annat konto, stängt av cellular data och 3GS och satt på igen, resettat nätverksinställningarna. Inget hjälper.

Behöver verkligen Personal hotspot.
Hjälp!

Alltså, ursäkta en säkert jättedum fråga, men 3GS har väl aldrig haft personal hotspot?

Den hade det över Bluetooth och USB men inte Wi-Fi.

Ja, via USB och det har varit guld värt eftersom jag kan sitta på tåget till Stockholm och jobba "gratis" mot mitt mobila bredband fram och tillbaka. Nu är det stopp...

Tack. Har du en gammal version av den filen? Kan du maila den till mig?

Hjälpte inte. Ingen skillnad alls, men tack ändå.

Någon annan som har andra förslag?
Tycker detta är helt värdelöst eftersom halva vitsen med att ha telefonen plötsligt försvann.
Använder den ju som modem lite här och där... till min MBP.

Ingen som vet mer om detta problem. Måste väl finnas många som tappat sin PH efter uppdateringen av iTunes?
Om inte, kanske jag måste göra en restore. Vad händer då? Görs en backup av min musik, kontakter och mina appar innan telefonen rensas?
Har haft den i snart tre år och vill inte tappa allt jag har...
Och varför skulle en restore lösa problemet om det nu är en bugg i OS:et?

Vad menar du med att det inte fungerar? Har du inställningen och kan slå på den, men det händer inget? Eller har möjligheten att slå på det försvunnit? Har du i så fall tittat djupare i inställningarna? Har själv kliat mig i huvudet efter att det gömt sig efter en iOS-uppdatering.

Settings -> Personal Hotspot och den är ON
Men när jag sätter i USB-sladden dyker det inte upp någon "flik" längst upp på skärmen som visar att den är aktiv.
Detta slutade fungera med uppdateringen av iTunes till 10.7, men det fungerade alltså med iOS 6 och tidigare versionen av iTunes.

Har stängt av och slagit av flera gånger, även telefonen, datorn, resettat nätverksinställningar och allt jag kan se.
Har googlat på problemet och utrikes verkar det vara känt men lösningarna som erbjuds funkar inte för mig (och inte för alla andra heller).

Och när jag går till datorn och Systeminställningar -> Nätverk är iPhone rödmarkerad, dvs den kan inte hittas.
Har provat två andra USB-sladdar. Hjälper inte. Och tidigare har alla tre funkat.

Intressant, jag tänkte prova detta på min femma. Pluggade i telefonen med USB, slog på internetdelningen och så sa det "pjoff". Inställningar kraschade och sedan så var det bara borta.

När jag försöker aktivera det igen så kommer det upp en dialogbox om att jag ska kontakta Telia för att aktivera internetdelning på det här kontot...

Nu fattar jag ingenting...

Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant, jag tänkte prova detta på min femma. Pluggade i telefonen med USB, slog på internetdelningen och så sa det "pjoff". Inställningar kraschade och sedan så var det bara borta.

När jag försöker aktivera det igen så kommer det upp en dialogbox om att jag ska kontakta Telia för att aktivera internetdelning på det här kontot...

Nu fattar jag ingenting...

EXAKT det hände mig. Gå in på Allmänt->Mobilnät->Mobilt datanät, längst ner är inställningarna för internetdelning. Jag raderade bara .se i slutet och skrev dit det igen, (så de står online.telia.se igen) som om jag hade redigerat något. Efter det dök inställningen upp och nu funkar det för mig

Ja, detta är ett "nytt" och känt problem.
Och jag söker med ljus och lykta efter nå'n som har löst det...
Halva vitsen med att ha telefonen har försvunnit nu, eftersom jag använder den hela dagarna på resande fot, som modem till min laptop. Och bluetooth-varianten funkar inte heller.

På Apple har man listat steg-för-steg hur man ska bära sig åt om man har problem med PH. Jag har följt det men inget har hjälpt och längst ner står nu: "Restore your iPhone". Är dock tveksam till att detta hjälper om det är en bugg i OS:et och har ingen lust att genomgå allt det för att kolla.

Har även provat att byta ut min fil: AppleUSBEthernetHost.kext
...mot en äldre. Min var ändrad 2010, den andra 2009. Hjälpte inte.

Här, Apple: https://discussions.apple.com/thread/4308563?start=0&tstart=0

Hahaha, men nu lusläste jag den sidan igen och såg på andra sidan att det fanns en länk till en sajt där man kunde ladda ner en applikation som byggde om alla kext-filerna. Jag chansade, körde applikationen som tog 26 sekunder på sig att jobba igenom allt och DIREKT dök PH upp på min iPhone utan att jag ens rört den. Helt fantastiskt.

Nu ska jag donera till detta geni!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-12 22:16

Kan du inte lägga länken här? Det kanske är fler som vill donera

Edit:
Hittade:
Kext Utility / Home / cVad MAC

Version 2.2.0 (Working on 10.6.8) http://db.tt/Fahk9VBe
Version 2.3.6 (Working on 10.8 & 10.7) http://db.tt/U674UcOV

Jag kopierade länken men glömde lägga upp den i meddelandet.
Här: Kext Utility / Home / cVad MAC

1
Bevaka tråden