Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macen startar inte upp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacBook Pro, nån modell från 2009, och det senaste operativsystemet. När jag försöker starta upp datorn så kommer jag till den gråa skärmen, och den står bara och spinner, fläkten går igång på högsta varv, någon som kan tänkas veta problemet?

Har absolut inte råd med en by dator nu, ber till gudarna att det går att lösa.

• Medlem
  • 2012-11-11 18:56

Hörs det något "minnespling" när datorn startar? Kan du prova några kommandon? Tex resetta PRAM, håll ner ctrl + alt + p + r, håll nedtryckt tills datorn startar om. Kommer du in i recovery mode, cmd + r?

Ursprungligen av Patrick Danielsson:

Jag har en MacBook Pro, nån modell från 2009, och det senaste operativsystemet. När jag försöker starta upp datorn så kommer jag till den gråa skärmen, och den står bara och spinner, fläkten går igång på högsta varv, någon som kan tänkas veta problemet?

Har absolut inte råd med en by dator nu, ber till gudarna att det går att lösa.

Skall inte säga att jag vet vad ditt problem är men jag kom också bara till den grå skärmen (utan äpple) när jag skulle starta min MBP 2009. Efter att jag kopplat ur några usb-hårddiskar så fungerade det. Har bara filmer på de diskarna så vet inte vad felet var. Lät en FireWiredisk sitta i och den verkar inte påverka uppstarten alls. Får nu mera koppla ur mina usb-diskar för att starta datorn och har inte brytt mig om att undersöka närmare i och med att att jag skall byta dator strax. Men om någon har en ide så är jag intresserad av det.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-11-11 21:27

Gå in i kontrollpanelen (Inställningar) och välj Startdisk.

1
Bevaka tråden