Vi som vistats mycket på Macprat tycker det här är jättetråkigt. Nedläggningen kom ytterst abrubt och oväntat även för oss (fd) moderatorer. Jag har inte ens hunnit läsa den tråd och de Spam-mail somföranledde nedläggningen eftersom jag jobbat under dagen.
En del av oss kommer förmodligen hamna här ibland och ibland på MW:s forum. Jag är ju redan här då och då, blir väl kanske ännu mer nu då.
Björnström, du driver precis som Tomas med egen kraft ett Mac-forum, så du vet naturligtvis hur jobbigt det kan vara många gånger. Och vi som varit med och modererat vet också att det inte alltid är en dans på rosor…
Sålunda all respekt för er som håller 99mac igång, vilket numera jämte MacNytt står ensamma som fristående MacForum av någorlunda storlek i Sverige.
Nå, ingen av oss kommer ju byta plattform bara för att MacPrats saga är all, så kanske vi kan få vara med på ett hörn här istället…
Jag vill gärna här på 99mac passa på att tacka Tomas för det jobb han lagt ned på sitt forum under åren, och hoppas somliga av oss syns mer här framöver.
Rasta/Rastapopoulos, tidigare moderator på MacPrat.