Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wi-Fi i äldre "Globe" iMac G4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man på något sätt installera Wi-Fi i iMac G4 (Globe) så man slipper alla kablar....
Tänker använda min mobil som Wi-Fi modem.

/J

Jo det ska nog gå: https://www.google.se/search?q=airport+kort+imac+globe&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en&client=safari

Det gäller bara att hitta ett Airport-kort till salu nånstans

...här till exempel -> Apple 630-2883 Airport 802.11b Wireless Card -... in stock at OWC

OWC/Macsales är jättebra, har handlat mycket från dem

Och annars finns det wifi-lösningar via USB.

Men det beror nog lite på vilken Globe-modell du har. Om det är de första modellerna som bara har USB 1.1 så blir det nog svårt att hitta något. Men om den har USB 2 så ska det funka.

Se här (USB-produkterna kommer en bit ner på sidan):
Wireless Products & BlueTooth Devices

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-16 16:49

Original Apple AirPort Card - 802.11b - Köp och Sälj GRATIS på nätet i Sverige – iBuyWeSell
Apple AirPort Wireless Card - Trådlöst nätverkskort 11 Mbit - Köp och Sälj GRATIS på nätet i Sverige – iBuyWeSell

Annonserna har varit ute ett tag, men testa ändå. Jag har en gammal usb-sticka för wifi i källaren som jag använde till en gammal eMac en gång i tiden. Säg till ifall jag ska leta. Eventuellt har jag ett airportkort också. Det kan jag kika efter i kommande vecka.

• Medlem
  • 2012-11-16 18:56

Jag rekommenderar Airport. Har testat ett par olika USB-trådlöst för PPC men det funkar sisådär.

1
Bevaka tråden