Hej
Har köpt en IP kamera D-link DCS 932L För att kunna ha ett öga på min gamle far som är lite senil och har svårt att gå,
Har till min iPhone5 appen Mydlink Lite som jag kan koppla upp mej mot kameran, det funkar oftast bra så länge jag är på mitt Wifi men sällan eller aldrig på 3g eller någon annans wifi.
Har även appen LiveCams Pro som är mycket bättre än Mydlink eftersom man kan ändra en massa inst. direkt i appen, men med den kan jag aldrig koppla upp mej utifrån. Jag är verkligen ingen stjärna på nätverk, men jag har provat med allt möjligt tycker jag Router läge DHCP och NAT, statisk IP adress, Dynamisk DNS, port forwarding, men egentligen vet jag nog inte vad jag gör
Jag har ADSL med ett Inteno modem AR382 kopplat till min Air Port Extreme 5th generationen, jag kör senaste Mountun Lion 10.8.2, med senaste Air Port verktyg på en imac 3.06.GHz Intel core duo.
Jag har även två wifi extenders Neatgear WN3000RP var av en sitter i min fars hus ca. 50 meter bort, och en sitter på nedrevåningen i mitt hus för att få lite bättre signal nere eftersom Air Port extremen sitter på övervåningen i mitt hus, men har även provat koppla upp kameran direkt på air port extremen, men kommer ej åt den utfrån ändå.
Så jag undrar om någon skulle vilja var snäll och komma med nåt tips, och förklara hur jag ska konfigurera kameran och min Air Port Extreme för att kunna använda kameran när jag ej är hemma.
Jag har verkligen sökt med ljus o lykta om mitt problem, men hittar ej nåt eller så förstår jag inte allt fackspråk och ofta på engelska så det underlättar ju inte:tveksam:.
Det jag misstänker är väl att Inteno modemet som tydligen även är en router ställer till det på nåt vis, men som sagt jag förstår nog bra lite av det här med nätvek DNS NAT DHCP och allt va det nu är???
Men vore tacksam om någon ville försöka:)