Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med att göra hemsida (i Flux 4?).

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Jag har en hemsida som jag måste göra om (www.musicinthemaking.net). Jag har själv gjort sidan i iWeb, som jag egentligen älskar men som helt enkelt börjar bli för omodernt. Jag äger Flux 4 (The Escapers) och har väl tänkt mej att göra den nya sidan i Flux, om jag inte skulle bli mött av ett starkt motstånd från det samlade webutvecklarskrået.
Nåväl, jag har själv inte kunskapen om kodning etc. så det är mest det som jag behöver hjälp med. Själva designen kan jag göra själv om det kniper, även om bra förslag förstås alltid är välkomna. Ni som är intresserade att göra ett försök (och som inte är alltför tokdyra) skicka gärna exempel på vad ni gjort för sidor så att jag kan kolla lite.

Tidsramen är att jag vill ha nya sidan uppe inte alltför långt in på det kommande nya året.

/Anders

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-11-20 22:37

Jag har fått tipset rapidweaver men inte testat än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-24 17:05

Förstår att iWeb, Rapidweaver med flera är lockande om man ska hantera en site själv från grunden utan kunskap. Men om du är beredd att betala någon för kodjobb så låt dem hellre implementera ett cms så du slipper dessa och får en mer framtidssäker och lättuppdaterad sida.

Om du är redo att betala riktigt arvode är du mer än välkommen att höra av dig till mig, jonas snabel-a retype.se

1
Bevaka tråden