Hej!

Jag tänkte höra om det finns någon som skulle vara intresserad av att byta sin lite äldre iPad mot en Motorola Xoom surfplatta. Baserat på min erfarenhet skulle jag säga att Xoom ligger ungefär mellan iPad 1 och 2 i prestanda. Det som gör den lite trevlig är att den dels har en MicroSD-plats som gör att man för en billig peng kan utöka lagringsutrymmer med upp till 32 GB till, dels att den har en micro-HDMI-kontakt som gör det möjligt att koppla den direkt till en datorskärm eller TV med HDMI. Plattan är olåst och borde kunna användas med vilken operatör som helst (har använt Telia och Tre själv).

Operativsystemet är uppgraderat till Android 4.0.4, som flyter på bra om man inte är för stressad.:) Det som medföljer vid ett byte förutom plattan är två laddare (båda Motorola-original), ett gammalt slitet fodral, ett nytt, knappt använt Motorola-fodral, ett oanvänt skärmskydd (det sitter iofs ett på redan, men det börjar bli slitet) en USB-kabel för att synka mot dator och för den som så vill ett 8GBs microSD-kort.

Det jag kan tänka mig att byta mot är i stort sett alla varianter av iPad utom iPad 1 16GB Wifi (har redan en sådan som barnen har tagit över) beroende lite på vad som ingår i form av tillbehör och dylikt. Jag bor i Stockholmsområdet och ser helst att bytet sker i person..

Mer information finns här: Android Tablet - Buy Your XOOM Tablet Today - Motorola Mobility LLC. USA

Jag nås lättast per epost ([email protected]), men kollar även PM då och då.

Vänliga hälsningar,
Göran