Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har koll på nya Plex?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-28 21:12

Kom hem idag och skulle kolla på lite serier genom Plex på Macen. Det börjar med att när jag försöker gå in på "All shows" inne i Plex så händer inget, det klickar till som om jag valt ett alternativ men jag kommer inte ens in och kan se mina olika serier. Gör en omstart och scannar om genom Plex Media Server, men kommer fortfarande inte åt dom. Då plingar det till och säger att det finns en ny uppdatering av klienten (PMS) och då tänker jag givetvis att det borde lösa problemet. Nu är det alltså webbaserat och jag försöker gå in på min Serier-sektion där och då är det helt tomt, även om det i hörnet står att det finns x antal objekt.
Jag raderar hela sektionen i PMS och lägger in det igen och då fungerar det. Dock så hittar den inte vissa av mina serier, exempelvis "Sons Of Anarchy" vilken är en ganska känd serie. Den hittar heller inte rätt metadata för exempelvis "House M.D." men när jag försöker lösa det manuellt så kan jag inte hitta "House M.D"-infon nånstans, och det fungerade ju utmärkt förut.

Någon som har hunnit sätta sig in det och varför den missar några av mina serier och hur jag får in dom igen?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-28 22:18

Har du kollat efter uppdateringar av PMS?

Vilka agenter använder du för att hitta metadatan?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-29 08:43

Ja, har senaste versionen av PMS. Den agenten som används är TheTVDB men det är andra också ibockade, exempelvis TV Rage.

Edit; döpte om mapparna från "Sons Of Anarchy" till "SOA", och "House M.D." till "House" och då både hittas den förstnämnda och den sistnämnda får rätt metadata. Strange.

Senast redigerat 2012-11-29 09:02
1
Bevaka tråden