Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritiden för era iPad Minis

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Jag tänkte ta initiativet att starta en tråd relaterad för batteritiden för iPad Mini. Jag fick min nu i veckan och den är verkligen härlig! Dock är jag lite fundersam om hur mitt batteri och dess kapacitet är bra nog

När jag fick den så började jag använda den direkt för de hade jag läst att de inte skulle vara något bekymmer. Jag har låtit den sedan dess få ladda när jag ska sova. Jag har märkt att varje gång hittills när jag har kopplar från laddaren så har den direkt hamnat på 99% , min iPhone och även andra prylar brukar hålla sig på 100% efter jag har kopplat ur dem tills jag har använt dem en stund. Är det bara att låta den ladda ur och problemet ska vara löst?

Jag tänkte vi kunde även använda tråden för att jämföra och ha den som batteritid iPad Mini-tråd som sagt

Ha det bra så länge!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-01 21:17

Vadan denna besatthet över batteritiden? Räcker den inte till eller misstänker du att batteriet är defekt?

Ursprungligen av lappen71:

Vadan denna besatthet över batteritiden? Räcker den inte till eller misstänker du att batteriet är defekt?

Jag misstänker defekt för den går ju direkt till 99% när jag kopplar ifrån laddaren.

  • Medlem
  • 2012-12-01 21:28
Ursprungligen av lappen71:

Vadan denna besatthet över batteritiden? Räcker den inte till eller misstänker du att batteriet är defekt?

Jag kan bara instämma! Tråden om iPhone5s batteritid börjar bli lång. Jag säger såhär: Börjar batteriet ta slut? Ladda det. Det tar ett par år till innan vi får bränsleceller i telefonerna...

Och procenttalet är en fingervisning, inte en exakt vetenskap.

Ladda ur den helt, ladda sedan fullt.

Att det står 99% istället för 100% påverkar inte tiden du får ut ur batteriet.

http://www.apple.com/batteries/ipad.html

Enklaste lösningen: Slå av visningen av batteriprocenten så behöver du inte oroa dig för det problemet. Njut av Ipaden istället för att oroa dig över om den går för snabbt ner till 99% eller inte,

Jag pillar på min helt nya iPad mini för första gång. Faktisk så är detta det första jag skriver med den. En vit skönhet med god tastatur. Men, madeinswe_91 tänkte på detta med Bluetooth på din mini! Om du inte använder den så slå av. Det sparar nog på batteriet.

Under Inställningar och Bluetooth.

Bluetooth 4.0 drar försumbart med ström när den inte är aktiv. Finns ingen anledning att slå av det om man använder det ibland. Låt den stå på inaktiv så slipper du mecka när du ska ansluta något till den.

Nu har jag testat min mini. Hade den på igår till det stod 2% kvar. Laddade upp de i löpet av natten och förmiddagen. Då stod den på 100% i ungefär 1/2 timma. Även när jag använde iPad minin genom att lasta ner ett par app.

Det tog ca 9 timmar igår att komma ner till 2% med aktiv användning och, många nerlastningar. Dock så kommer jag inte ihåg vad den stod på i början direkt från paketet.

Var ett tag sedan jag var inne här.

Jag antar det är väl nu i början att den inte har fått sin fulla kapacitet. Jag förståelse att den är gjort att användas men vill ju inte liksom vara behov att vara närheten av ett uttag till laddaren Älskar annars min Mini.

iOS 6.0.1 är inte heller så bra för batteritiden. Testar iOS 6.1 Beta 3 på min iPhone 5, sonens iPad 2 WiFi och min iPad 3 / 4G och batteritiderna är klart förbättrade.

Ursprungligen av grenhall:

iOS 6.0.1 är inte heller så bra för batteritiden. Testar iOS 6.1 Beta 3 på min iPhone 5, sonens iPad 2 WiFi och min iPad 3 / 4G och batteritiderna är klart förbättrade.

Den verkliga batteritiden eller vad indikatorn/%-visaren säger?

Ursprungligen av keptang:

Den verkliga batteritiden eller vad indikatorn/%-visaren säger?

Nej vad den verkliga batteritiden är. Det är möjligt att batteriindikatorn också är förbättrad men den står fortfarande still på 100% antingen till 30-40 minuter användning eller typ 4 timmar standby. På iPhone 5 iaf. När det gäller iPad så gör den som den ska dvs. går ner i jämn takt för alla procent den droppar.

1
Bevaka tråden