Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IMAP-mail på iphone mappar saknas

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag hoppas att jag är på rätt ställe nu...
Jag förstår mej inte riktigt på mail inställningar på iphonen. Jag har ett POP konto som fungerar utmärkt men ett IMAP konto som ger mej gråa hår. Utkast, skickat etc sparas inte. Sen i inställningar(avancerat, utkast) finns det olika alternativ för brevlådan utkast men jag förstår inte ett skvatt av vad de betyder eftersom det inte står något.

Kan nån hjälpa mej för hur jag får fram utkast och skickat?? Eller är det inte bra att ha två mailkonton i mail programmet - finns det något annat mailprogram som fungerar med iMAP konton?

om du har ett gmail eller hotmail-konto rekommenderar jag dig att köra exchange istället

(vet inte hur det är med andra mail-leverantörer om de har den tjänsten)

dock kan jag inte hjälpa dig med de frågor du har..

nix, det är inte ett gmail el hotmail. Det är en one.com mail kopplat till min egen domän.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-04 20:42

Och det är IMAPkontot du har problem med?
Under Inställningar - E-post.... - (kontonamnet) - Avancerat - Brevlådefunktioner. Där kan du ställa vad Utkast heter på din mailserver. Likaså för Skickat och Raderat (Papperskorgen). Dessa mappars namn skiljer sej hos olika mailserverprogram, så du måste välja där.

1
Bevaka tråden