Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filemaker , manus med intervall sökpost ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en mängd poster som innehåller datum. Nu vill jag underlätta för användaren att söka alla poster inom ett visst datumintervall genom att lägga upp 2 rullgardins kalendrar start och stop och sedan får man trycka på en sök knapp som utlöser ett manus som helt simpelt stoppar in detta intervall i datum sök fältet och utför sökningen.
Jag hajar dock inte hur man skall skriva för att kunna infoga intervall operatorn mellan dessa datumfält.
Jag är alltså inne i ett manus och har lagt upp "Utför sökning" och vill ange sökposter. Jag hajar hur man anger en enkel sökpost men inte hur jag anger att sökposten skall innehålla operatorer, intervall i detta fall och då plocka från start och slut datumfälten.

Jag har gett datumfälten två egna variabler men skall man klammra in dessa på något sätt?
$Start...$Slut fungerar inte i alla fall.

Kanske är min fråga hur man använder variabler i sökvillkor ?

Edit: Jag delade upp sökningen i två steg först sök "lika eller större än" $Start och sedan förfina sökning uteslut "större än" $Slut.

Senast redigerat 2012-12-07 15:34

Hej

Du måste "klamma in" punkterna

$Start & "..." & $Slut

MVH
Mattias Jarlstedt
redirect

Nej, får inte till det ...Din rad dyker upp med datum korrekt men sökraden blir 2012-09-01 & "..." & 2012-12-10
Jag vill ha 2012-09-01 ... 2012-12-10

Senast redigerat 2012-12-10 10:53
1
Bevaka tråden