Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad mini - dålig wifi antenn?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-22 08:16

Hej, någon mer än jag som anses att minin har svårt att hålla kontakt med nätverk?

Tappar täckningen hemma stup i kvarten där iPhone och mbAir inte visar några liknande tecken. Irriterande till den grad att paddan inte är användbar.

Edit: om någon vill kan de ta bort särskrivning i rubrik

Apple släppte nyss en uppdatering av iOS som skulle åtgärda såna problem (6.0.2). Uppdatera o se om det blir bättre

Här är artikeln som 99mac skrev om uppdateringen:
http://www.99mac.se/artiklar/3457-ios-uppdateras-till-version-6-0-2.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-29 09:41

Fint, tack för svar.

Det visade sig att minin var uppgraderad, så tyvärr är den ganska dålig fortfarande.

Senast redigerat 2012-12-29 10:07

iPad mini fungerar lika bra som andra iOS-enheter här.

Prova byta till någon annan WiFi-kanal, kanske hjälper dig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-03 21:29

Ja, troligen sitter problemet i konfigurationen hemma, ska testa att byta kanal.
Ha det gott!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-05 23:55

Vill passa på att tipsa om WIFI-diagnos, ett litet program som finns under System\Library\CoreServices.

Optimize Your Wi-Fi Network with Mac's Hidden Diagnostic Tool

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-08-09 08:38

Löste det sig för dig, demo9? Jag har samma problem med min mini - på flera olika nätverk..

Hallon: för att fortsätta på ditt problem:

Vad får du för resultat med Bredbandskollen med de olika enheterna?

Och på vilket avstånd tappar du täckning med de olika enheterna?

Det kan väl mycket väl vara så att du har en dålig Ipad mini och då tror jag att den information kan hjälpa dig i diskussionerna.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-08-09 10:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Hallon: för att fortsätta på ditt problem:

Vad får du för resultat med Bredbandskollen med de olika enheterna?

Och på vilket avstånd tappar du täckning med de olika enheterna?

Det kan väl mycket väl vara så att du har en dålig Ipad mini och då tror jag att den information kan hjälpa dig i diskussionerna.

Jag har inte med den till jobbet idag så kan inte testa bredbandskollen nu, men exempel på avstånd är att när jag sitter i ett rum ca 5-6 meter bort från routern så flackar iPaden mellan en och två "pinnar" medan min iPhone (4S) har full täckning hela tiden.
I ett annat nätverk så satt jag i ett rum där det var kanske 7-9 meter (uppskattar bara från höften nu) mellan routern och ipaden (fågelvägen med väggar och ett kök emellan) - då hade jag en pinne och ibland tappade jag det helt. Dock full täckning och problemfri surfning med iPhonenen hela tiden.

Pinnar säger inte så mycket men om du har ett läge att du tappar wifitäckning vid 7 meter så är det inte bra och det låter som att du kan ha ett måndagsexemplar.

1
Bevaka tråden