Hej! Jag är ny medlem här och relativ nybörjare med itunes, men de senaste 3 dagarna har jag spenderat många timmar med det, och tyvärr håller jag på att bli vansinnig...
Jag köpte några låtar på itunes från min ipad. Men när jag sedan går in i itunes på min stationära dator så finns inte musiken där. Tittar jag på mitt konto (på stationära datorn), så ser jag vilka köp jag gjort.
När jag sedan trycker på "hämta inköp till itunes", så "kopplar" datorn upp till apple store, och strax efter får jag svar i stil med "hämtningar gjorda". Men lik förbannat så finns inte låten/musiken i biblioteket!
Apples support via hemsidan när det gäller itunes köp verkar inte stämma för fem öre.
Det går helt enkelt inte att följa instruktionerna som visar hur man "får tillbaka" tidigare köpt musik.
För ett tag sedan fick jag hjälp av apples support (via mail på engelska), när jag köpt 20 låtar via itunes (på ipad), och ingen låt alls fanns tillgänglig i itunes (stationära datorn). Apple supporten (i USA?) "låste upp" min musik, så när jag startade itunes så laddades allt ner till biblioteket. Men inte fan ska man behöva maila supporten varje gång jag vill spara en låt i biblioteket?!?!
Det står ju klart och tydligt att man ska kunna använda sitt itunes konto på upp till 5 st olika datorer. Som det är för mig nu så kan jag bara spara musik i EN enhet, och det är på den enheten som jag gör köpet. Ska det vara så?