Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny(are) iPhone synkar bara adresser och sms

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min tjej ärver sina telefoner av sin far. Därför var det igår dags för henne att gå över från en iPhone 3 till en iPhone 4. Vi använde iTunes för att återställa från hennes säkerhetskopia, vilket fungerade utmärkt till en början.

Hennes nya iPhone 4 har nu alla hennes sms och kontakter och den funkar fint att ringa med. Men när man kopplar in telefonen i datorn för att synka musik, bilder etc så fråga iTunes igen om man vill ställa in som ny iPhone eller återställa från hennes säkerhetskopia (vilket vi alltså redan gjort 2ggr vid det här laget) iTunes verkar alltså fortsätta tro att det är en ny telefon och inte en återställd telefon från en säkerhetskopia.Om jag i detta läge väljer "fortsätt" så kommer telefonen antingen återställas blank eller så kommer jag för tredje gången återställa från säkerhetskopian.

Jag vill ju förstås klicka på alternativet "klar" för att slippa välja mellan "återställning" eller "ny iPhone". Men då försvinner iPhonen från iTunes menyer och därmed blir det inte möjligt att synka musik, bilder etc...

Kan någon hjälpa mig förbi det fönster som tvingar mig radera telefonens innehåll så att jag kan börja synka the good stuff?

God Jul, gott nytt år och tack för hjälpen!

Har du en säkerhetskopiia på telefonen förstår jag inte varför du inte testat att trycka "ställ in som ny" ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-25 21:56

Vilket operativsystem på datorn?
Om det är OSX, testa Reparera skivbehörigheter i Skivverktyg.
Om det inte hjälper, testa med en ny användare på datorn, om du får samma problem.
Testa med att installera Combouppdateringen till din version av OSX.

1
Bevaka tråden